امکان استفاده مرکز مطالعات زبان فارسی دانشگاه بلگراد از مدارک علمی مرکز منطقه ای

فلاحتی فومنی قدیمی گفت: پایگاه اطلاعات علمی مرکز منطقه ای که دارای بیش از هشت میلیون مدرک علمی است و که مرکز مطالعات زبان فارسی دانشگاه بلگراد صربستان می تواند از آن استفاده کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدرضا فلاحتی فومنی قدیمی»، امروز (دوشنبه 18 اسفند) در جلسه مجازی با دانشگاه بلگراد صربستان گفت: مرکز منطقه ای و ISC خدمات علمی عدیده ای ارائه می کند که شامل رتبه بندی  دانشگاه ها، سامانه نشریات علمی، نمایه استنادی علوم، نظام شاخص های عملکردی نشریات، فهرست مندرجات فارسی، سامانه DOR، پایگاه مقالات مرکز منطقه ای و ... است.

مدیر اداره روابط عمومی و همکاری های علمی بین المللی مرکز منطقه ای و ISC افزود: پایگاه اطلاعات علمی مرکز منطقه ای که دارای بیش از هشت میلیون مدرک علمی است و مرکز مطالعات زبان فارسی دانشگاه بلگراد می تواند پس از تاسیس شاخه، به صورت IP-Base از این اطلاعات در آن دانشگاه استفاده کند.

وی اضافه کرد: مرکز منطقه ای و ISC برای برگزاری کارگاه های آموزشی و همکاری های 2 جانبه در طرح های پژوهشی آمادگی دارد.

«سعید صفری» نیز در این جلسه مجازی گفت: دانشگاه بلگراد در حوزه توسعه زبان فارسی در شرق اروپا از موفق ترین دانشگاه ها به شمار می رود.

ریاست مرکز مطالعات زبان فارسی و استادیار بخش زبان و ادب فارسی دانشگاه بلگراد صربستان افزود: گرچه این دانشگاه در این زمینه نوپا است اما در جذب و آموزش زبان فارسی در مقایسه با سایر دانشگاه های بزرگ بسیار موفق تر عمل کرده است.

وی اضافه کرد: در این دانشگاه 36 زبان زنده دنیا آموزش داده می شود و حدود 400 دانشجو زبان فارسی را به عنوان زبان دوم فرا می گیرند.

خاطر نشان می شود، این جلسه مجازی با حضور مدیر اداره روابط عمومی و همکاری های علمی بین المللی مرکز منطقه ای و ISC و ریاست مرکز مطالعات زبان فارسی و استادیار بخش زبان و ادب فارسی دانشگاه بلگراد صربستان و با هدف آشنایی با فعالیت های علمی مجموعه ها، امضای تفاهم نامه همکاری های علمی پژوهشی و همچنین تاسیس شاخه مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (RICeST) در مرکز مطالعات فارسی دانشگاه بلگراد برگزار شد.

 

کد خبر 1035300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha