دشمن‌شناسی و بصیرت‌افزایی از رسالت‌های کانون‌های مساجد است

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اینکه در گام دوم انقلاب شاهد جنگ تمام عیار فرهنگی هستیم گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید در مقابله با این جنگ فرهنگی به روشنگری، بصیرت‌افزایی و دشمن‌شناسی بپردازند.

«حجت‌الاسلام سید کمال موسوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، با بیان اینکه مساجد از صدر اسلام به عنوان پایگاه‌های فکری، فرهنگی، اعتقادی، عبادی و حتی نظامی بوده‌اند اظهار کرد: منافقین صدر اسلام با توجه به اینکه ارزش این پایگاه عظیم را خوب فهمیده بودند، به موازات مساجد اصيل دینی و اسلامی که پیامبر اکرم (ص) بنا کرده بود، مسجد درست کردند.

 

امام جمعه اندیمشک با اشاره به اینکه تاسیس مسجد، اولین اقدام رسول اکرم (ص) پس از آمدن از مکه به مدینه بود که نشان می‌دهد مساجد جایگاه ویژه‌ای در دین مبین اسلام دارند افزود: از گذشته تا کنون مساجد برای جذب همه جانبه و مباحث نظامی، سیاسی فکری و توجیهی اهمیت دارند.

 

وی اذعان کرد: مساجد ما در اوایل انقلاب همان نقش صدر اسلام را به درستی ایفا کردند و تنها محلی برای عبادت نبودند بلکه بهترین درس‌های عقیدتی، احکام، پایگاه‌های بسیج و اعزام و ثبت‌نام نیروها و رزمندگان از همین پایگاه‌هایی که در مساجد مستقر بودند صورت گرفت.

 

حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: در ادوار مختلف به دلیل اینکه حاکمان اسلامی و یا شیعی نبودند، در مساجد فقط به یک نماز خواندن اکتفا می‌شد اما خوشبختانه مساجد در اوایل انقلاب، نقش از دست رفته خود را باز یافتند.

 

وی با بیان اينکه در دهه‌های اخیر با پیشکسوتی و روشنگری رهبر معظم انقلاب روز به روز فعاليت مساجد در عرصه‌های گوناگون بیشتر می‌شود عنوان کرد: در مباحثی از جمله سیل، زلزله، کرونا و ... مردم در صحنه حضور پیدا می‌کنند و مساجد فعال می‌شوند که مساجد در سال‌های اخیر بهترین خدمات را ارائه دهند.

 

امام جمعه اندیمشک بیان کرد: یکی از وظایف ذاتی مساجد این است که مردم به ویژه جوانان و نوجوانانی که از هنر، فکر و نبوغ در عرصه‌های مختلف برخوردار هستند را استخراج کرده و به جامعه تحویل دهند.

 

وی ادامه داد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید افرادی که دارای هنرهای گوناگونی هستند را کشف و تربیت کنند تا هنر در اختیار دین قرار گیرد.

 

حجت‌الاسلام موسوی اضافه کرد: با توجه به اینکه در عصر فعلی، بددینی و زائل کردن اعتقادات از همه طرف بر جوانان ما می‌بارد، ضرورت دارد مساجد دشمن‌شناسی و دوست‌شناسی کنند و تمام ظرفیت‌ها را در خدمت مساجد به کار گیرند.

 

وی ابراز کرد: در گام اول انقلاب، جوانان ما در مساجد پرورش پیدا کردند، به جنگ اعزام شدند و جنگ نابرابری را اداره کردند که دست جوانان ما از سلاح‌های روز خالی بود اما در دل آنها امید و عشق به خداوند سبحان وجود داشت.

 

امام جمعه اندیمشک با اشاره به اینکه تمام نقطه قوت و امید مقام معظم رهبری در بيانيه گام دوم انقلاب به جوانان است خاطر نشان کرد: در گام اول انقلاب با توجه به اینکه دشمن مشخص و معلوم بود، جوانان شاهکار کردند، هنرها آفریدند و نظام و انقلاب را نجات دادند اما در گام دوم انقلاب صحنه‌ها بسیار عوض، سخت‌تر و پیچیده‌تر شده‌اند.

 

وی در پایان با بیان اینکه در گام دوم انقلاب شاهد جنگ تمام عیار فرهنگی هستیم و دشمن در فضای مجازی به ایجاد شبهه، ابتذال و انحرافات فکری و اخلاقی پرداخته است یاد آور شد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید در مقابله با این جنگ فرهنگی به روشنگری، بصیرت‌افزایی و دشمن‌شناسی بپردازند.

 

کد خبر 1035343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha