استفاده از تمامی جلوه های هنری و بصری در مساجد/ همکاری مشترک کانون های مساجد با مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور

حجت الاسلام دیلم با بیان اینکه تاکید مقام معظم رهبری تشکیل کانون های فرهنگی و هنری در مساجد بود، گفت: معظم له موضوع هنری را مطرح کردند که این قسمت باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام «نورعلی دیلم» به مناسبت «۱۸ اسفند، سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: یکی از اماکن مقدس و تاثیرگذار در دین مبین اسلام بنای مسجد و فضای گرم مسجد است که پیامبر گرامی اسلام با توجه به اهمیت این موضوع مبنای کارشان را در تصمیم گیری ها، جنگ، توجه به مردم، قضاوت و بسیاری از موضوعات از مسجد شروع کردند و مسجد النبی محل رجوع مردم و محل تصمیم گیرهای اجتماعی دینی بود.

 

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با بیان اینکه تاثیرگذاری مسجد در آیات و روایات نیز دیده می شود، افزود: ما اعتقاد داریم عمران و آبادانی به دو صورت است، یکی عمران و آبادانی بعد ظاهری است و دیگری بعد معنوی که با اجرای برنامه فرهنگی مذهبی و اقامه نماز، دعا و مسائل مذهبی در مسجد است.

 

وی خاطرنشان کرد: یکی از دستاورهای انقلاب اسلامی ایران هم توجه ویژه به مسجد بود و توجه به مسجد و مسجد سازی است که بعد از انقلاب مورد توجه قرار گرفت.

 

حجت الاسلام دیلم ادامه داد: معتقدیم مسجدی موفق است که ارکان آن در برای رسیدن به معنویت و ارتقا تلاش کنند.

 

وی با اشاره به اینکه نقشه و پازل ما در مسجد برای رسیدن به معونیت است، اظهارداشت: امام جماعت مسجد باید به عنوان یکی از از ارکان مسجد هدایت، بصیرت دهی مردم را در برنامه ریزی خود داشته باشد.

 

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور گفت: هیئت امنای مسجد هم باید به فکر عمران و آبادانی ظاهری مسجد باشند و حضور مردم هم باعث معنویت مسجد می شود.

 

وی یادآور شد: به برکت انقلاب اسلامی گروه ها و نهادهای مختلف و سازمان های مختلفی در مساجد در حال فعالیت هستند، بسیج، کانون های فرهنگی هنری مساجد و غیره هر کدام باعث تاثیرگذاری در مسجد و مردم هستند.

 

حجت الاسلام دیلم تاکید کرد: باید این هم افزیی بین مجموعه های درون مساجد باعث تاثیرگذاری بیشتر شود.

 

وی با اشاره به شکل گیری کانون های فرهنگی هنری مساجد، گفت: کانون فرهنگی هنری مساجد یکی از دستورات مستقیم مقام معظم رهبری بود.

 

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور افزود: با توجه به نگاه معظم له مسجد باید هم به عنوان پناهگاه و هم محل استراحت مردم باشد. باید به روزی برسیم که مساجد ما محل تفریح مردم باشد.

 

وی با بیان اینکه تاکید مقام معظم رهبری کانون های فرهنگی و هنری بود، ادامه داد: معظم له موضوع هنری را مطرح کردند که این قسمت باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام دیلم تاکید کرد: ما باید از همه علوم و جذابیت ها برای تبیین و تفسیر دین، مباحث دینی و عقیدتی و قرآن و سیره پیامبر(ص) ائمه و اهل بیت(علیهم السلام) در قالب هنر به مردم معرفی کنیم.

 

وی گفت: در این عرصه باید بیشتر کار شود و از تمامی جلوه های هنری و بصری استفاده شود.

 

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با اشاره به همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد با دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت، افزود: این همکاری بین این دو مرکز وجود دارد و برنامه های مشترکی تا کنون برگزار شده است.

 

وی، شناسایی کانون ها در مناطق ترکمن صحرا، حمایت از برنامه های مشترک در برگزاری برنامه های آموزشی، بصیرتی، قرآنی، جشن ها و برنامه های دهه فجر را از برنامه های مشترک مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان برشمرد.

 

 

 

کد خبر 1035344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha