سامانه بچه های مسجد زمینه کشف استعدادهای مختلف را فراهم کرد

حجت‌الاسلام همت‌پور با بیان اینکه سامانه بچه‌های مسجد زمینه کشف استعدادهای مختلف را فراهم کرد گفت: کانون‌های فرهنگی وظیفه حفظ و نشر دستاوردهای انقلاب اسلامی را برعهده دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام مرتضی همت‌پور» امروز (دوشنبه 18 اسفند) در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان خوزستان به مناسبت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام کاظم (ع) اظهار کرد: در سراسر کشور بیش از 26 هزار کانون فرهنگی فعالیت می‌کنند که از این تعداد یک هزار و 100 کانون در استان خوزستان است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان با بیان جمله‌ای از مقام معظم رهبری که فرمودند:«من سفارش می‌کنم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را فراوش نکنید» افزود: ما اعلام می‌داریم که هر مسجد که نیازمند تاسیس کانون مساجد باشد این مجوز را مشروط به درخواست امام جماعت اعطا می‌کنیم؛ بخش عمده از مدیران کانون‌های فرهنگی از طلاب و روحانیون هستند.

 

وی از فعالیت بیش از 460 کانون فرهنگی هنری مستجد در روستاها خبر داد و اضافه کرد: ما با راه‌اندازی زیست‌بوم بچه‌های مسجد در فضای مجازی زمینه معرفی و ارتباط همه کانون‌های فرهنگی با یکدیگر را فراهم شد که این مهم زمینه پویاتر شدن کانون‌ها را ایجاد کرد.

 

حجت‌الاسلام همت‌پور سامانه بچه‌های مسجد زمینه کشف استعدادهای مختلف را فراهم می‌کند ادامه داد: برای اولین بار در سراسر کشور اولین جشنواره ملی مدهامتان روستایی در روستای شهید منتظر دزفول را برگزار کردیم که استقبال بسیار خوبی از سراسر کشور صورت گرفت؛ نفرات برتر این مسابقات مستقیما جواز شرکت در مسابقات ملی اوقاف را کسب می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه در سال جاری موفق به ثبت 550 مجوز الکترونیکی برای کانون‌های مساجد شدیم تصریح کرد: خوشبختانه زمینه راه‌اندازی شورای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به ریاست نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و نایب رئیسی استاندار فراهم شده است که امیدوار هستیم جلسات این شورا هرچه سریع‌تر به منظور پیگیری بیشتر فعالیت‌های کانون‌ها برگزار شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان در پایان با بیان اینکه اولویت فعالیت کانون‌های فرهنگی با برنامه‌های پیشنهادی امام جماعت است یاد آور شد: کانون‌های مساجد وظیفه حفظ و نشر دستاوردهای انقلاب اسلامی را برعهده دارند.

 

کد خبر 1035383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha