با ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در کانون‌های مساجد گام بلندی در توسعه فرهنگ مناطق مختلف برداریم

جوروند کانون‌های مساجد را ترکیبی موثر از فعالیت‌های فرهنگی و هنری دانست و گفت: باید با ارتقای فعالیت‌های فرهنگی هنری در کانون‌های مساجد گام بلندی در توسعه فرهنگ مناطق مختلف برداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز،« محمد جوروند» امروز (دوشنبه 18 اسفند) در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان خوزستان به مناسبت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام کاظم (ع) اظهار کرد: کانون‌های مساجد ترکیبی موثر از فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد هستند که این ترکیب از بسیج، هیئت امنا، امام جماعت و مدیرکانون تشکیل می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه در استان خوزستان یک هزار و 100 کانون فرهنگی هنری فعال وجود دارد افزود: در گذشته سرانه اعتباری به همه کانون‌های مساجد اعطا می‌شد اما در چند سال اخیر با راه‌اندازی سامانه فهما کانون‌هایی که فعالیت بیشتری داشته باشند از سرانه بالاتری برخوردار می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه در اساسنامه جدید وزارت ارشاد امکان کمک به به کانون‌های مساجد را ندارد اضافه کرد: این مهم به این دلیل صورت گرفته که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در حال حرکت به سمت شکل گرفتن به عنوان یک نهاد عمومی نیمه دولتی هستند.

 

جوروند در پایان تصریح کرد: امیدوار هستیم با توسعه فعالیت‌های فرهنگی در کانون‌های مساجد گام بسیار بلندی در توسعه فرهنگ مناطق مختلف برداریم.

 

کد خبر 1035386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha