وحدت رویه ارکان مساجد به آبادانی مسجد منجر می شود

حجت الاسلام ناصر با اشاره به نقش ارکان مساجد در آبادانی مسجد، گفت: هرگاه بین ارکان مسجد وحدت رویه جاری شود، جوانان متعهد انقلابی در آن مسجد تربیت می شود.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان با تبریک 18  اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد اظهار کرد: مسجد به عنوان خانه امن خداوند کارکردهای مختلفی دارد.

 

حجت الاسلام ناصر ادامه داد: از زمان بنای مسجد از صدر اسلام تاکنون تنها کارهای عبادی و اقامه نماز جماعت مورد نظر نبوده است، در بسیاری از اتفاقات سیاسی و نظامی پیامبر گرامی اسلام(ص) مسجد را به عنوان مرکز و محور کارهای خود قرار دادند.

 

وی افزود: پس از صدر اسلام تا قبل از انقلاب اسلامی، بسیاری از کارکردهای مسجد کمرنگ شد ولی به برکت انقلاب اسلامی که امام راحل از مسجد به عنوان سنگر یاد شد گام های بسیاری برداشته شده است.

 

حجت الاسلام ناصر خاطرنشان کرد: قرآن کریم می فرمایند: کسانی که مسجد را آباد می کنند ایمان به خدا و پیامبر دارند، منظور از این آبادانی، ساختن مساجد با گنبدهای طلایی و پرداختن به ظاهر مسجد نیست، زیبای مسجد به نمازگزار و آموزش به جوانان و نوجوانان در حوزه معارف دین است.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان زنجان به فعالیت مراکز مختلفی از جمله کانون های فرهنگی و هنری مساجد، پایگاه های مقاومت بسیج و هیات مذهبی در مساجد اشاره کرد و گفت: هر یک از این مراکز کارکردهایی دارند که موجب جذب جوانان به مساجد می شود و در این بین کانون های مساجد تلاش می کنند که با برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری متناسب با سلیقه جوانان زمینه جذب جوانان را فراهم کنند که در نوع خود قابل تقدیر است.

 

وی لازمه آبادانی مساجد را وحدت رویه بین ارکان مسجد عنوان کرد و گفت: چنین مسجدی در تربیت جوانان متعهد انقلابی نیز موفق عمل می کند را که بسیاری از شهدای انقلاب که در تداوم انقلاب اثرگذار بودند، نیروهای مسجدی بودند.

 

حجت الاسلام ناصر با یادآوری اینکه مسجد محل تربیت نیروهای متعهد انقلابی است، گفت: مساجد در کنترل مفاسد اجتماعی نیز اثرگذار است و آمارها نشان می دهند در محلاتی که مساجد پررونق هستند آسیب های اجتماعی کمتری در آن محله وجود دارد.

 

کد خبر 1035440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha