تجربه ۲۸ساله کانون های مساجد برای جهش تولید درحوزه فرهنگ و هنر بکار بسته شود

زارع در پیامی ضمن تبریک ۱۸اسفند سالروز تشکیل کانون های مساجد گفت: این کانون ها باید زمینه ساز جهش تولید در حوزه فرهنگ و هنر باشند. وبا تولید محتوای فرهنگی و بکارگیری از هنر، زمینه بهره مندی مادی و معنوی ولی نعمتان انقلاب اسلامی را فراهم آورند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مازندران، «عباس زارع» در پیامی 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد را به«بچه های مسجد» سربازان گمنام فرهنگی در سنگر مسجد تبرک گفت.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در ادامه این پیام افزود: در سال «جهش تولید» از زحمات و تلاش های چشمگیر ائمه محترم جماعات«مدیران طبیعی مساجد» ومدیران مسئول کانون های فرهنگی وهنری مساجد و«بچه ها مسجد» و ستادهماهنگی کانون های فرهنگی وهنری مساجد مازندران تشکر نموده و موفقیت بیش از پیش همگان را در ظل توجهات امام زمان(عج) از خداوند متعال خواستارم.

 

در ادامه آمده است: بیست و هشت سال تلاش وصف‌ناپذیر در راستای احیای کارکردهای واقعی مساجد در جهت خدمت به ولی نعمتان انقلاب اسلامی و تربیت نیروهای متعهد انقلابی و کارآمد برای آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شایسته تقدیر است.

 

بخشی دیگر از این پیام به ایران قوی و تحقق این خواست مقام معظم رهبری امام خامنه ای(مدظله العالی) اشاره شده و آمده است: قوی‌شدن نیازمند ابزارهایی است؛ یکی از این ابزارها، حفظ اکثریت جمعیت نوجوان و جوان است و به همین علت باید از بروز ترین و نوین ترین ابزار و برنامه برای جذب و حفظ این قشر اثرگذار در مساجد بهره گیری شود.

 

آری؛ ابزار هنر و تلفیق هنرمندانه آن با فرهنگ، یکی از رساترین و بلیغ‌ترین ابزارهای جذب محسوب می شود. و پای نوجوان و جوانی که با زبان هنر به مسجد  باز شود قطعا پاگیر می شود و در معرض آسیب ها و معضلات اجتماعی قرار نخواهد گرفت.

 

زارع با یادآوری تجربه 28 ساله و ظرفیت فوق‌العاده کانون های فرهنگی هنری مساجد برای مقابله با همه چالش‌ها و مشکلات، همراهی و مدیریت بحران ها نظیر کمک به سیل زدگان و زلزله زدگان و پشتیبانی از جبهه مقابله با کرونا، خطاب به «بچه های مسجد» تاکید کردند: به فرموده رهبری جهش تولید یکی از مهمترین ابزارهای قوی شدن است از این رو می طلبد با لبیک به منویات معظم له و تکیه بر دانش و توان نسل جوان و انقلابی دیار علوی تبار استان مازندران زمینه ساز جهش تولید در حوزه فرهنگ و هنر باشید. وبا تولید محتوای فرهنگی و بکارگیری از زبان هنر علاوه برزمینه سازی برای جذب حداکثری به مسجد، موجبات بهرمندی مادی و معنوی هم استانی های ولایت مدار، نوع دوست، شریف، محب ائمه اطهار(علیهم السلام)، شهید پرور، مومن به خدا و قرآن کریم را فراهم آورید.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در پایان با تبریک مجدد 18اسفند سالروز تشکیل کانون های فرهنگی هنری مساجد، از فعالان مسجدی استان خواستند به‌طور روزافزون به علم، دانش، هنر و معنویات خود بیفزایند.

کد خبر 1035454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha