دولت آئین‌نامه اخذ مالیات از کسب‌وکارهای مجازی را تهیه کند

عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: قرار بر این شده که دولت آئین نامه اجرایی مصوبه اخذ مالیات از صفحه های مجازی با بیش از ۵۰۰ هزار فالوور را تهیه و ابلاغ کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مصطفی طاهری، عضو کمیسیون تلفیق و صنایع مجلس شورای اسلامی در برنامه «گفتگوی اقتصادی» درمورد مصوبه اخیر مجلس مبنی بر لزوم اخذ مالیات از صفحه های مجازی با بیش از 500 هزار فالوور گفت: این مصوبه کارشناسانه بود اما جزئیات زیادی دارد که باید در آئین نامه دولت لحاظ شود.

وی افزود: قرار بر این شده که دولت آئین نامه اجرایی آن را تهیه و ابلاغ کند و مجلس فقط با این مصوبه مسیری را باز کرده تا دولت با ارائه پیشنهادات خود، این امر مهم را محقق کند.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس اظهارکرد: ما به دلیل اینکه در ابتدای کار هستیم فعلاً 500 هزار دنبال کننده را مطرح کردیم تا موارد درشت شناسایی شوند و کسب و کارهای کوچک تر فعلا شامل این مصوبه نمی شوند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ما برای کسب وکارهای تبلیغی در فضای مجازی، قانونی نداشتیم گفت: امروز دیگر هیچ فرقی بین فعالیت دیجیتال و مجازی و حقیقی وجود ندارد و مهم گردش مالی است که البته هنوز در برخی موارد زیرساخت های لازم برای آن فراهم نشده است.

کد خبر 1035461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha