۱۰۴ مرکز مثبت زندگی در استان لرستان افتتاح شد

همزمان با سراسر کشور با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهوری، ۱۰۴ مرکز مثبت زندگی در استان لرستان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «کرم یاری» امروز(18 اسفند) در آیین افتتاح این مراکز، اظهار داشت: مراکز مثبت زندگی، با رویکرد کمک به مددجویان راه اندازی شده است.

 

مدیرکل بهزیستی لرستان افزود: در قالب مراکز مثبت زندگی، خدمات مددجویی بهزیستی به مددجویان ارائه میشود و مددجویان برای دریافت خدمات حمایتی دیگرنیازی به مراجعه به مراکز بهزیستی ندارند.

 

وی خاطرنشان کرد: در هر مرکز مثبت زندگی بالغ بر 22 خدمت حمایتی به جامعه هدف بهزیستی بویژه مددجویان ارائه می شود.

 

یاری  با اشاره به راه اندازی 104 مرکز مثبت زندگی در استان، ادامه داد:  به ازای هر ۴۵۰ خانواده تحت پوشش، یک مرکز مثبت زندگی در نظر گرفته شده است.

 

وی بیان کرد: خدمات این مراکز برای مددجویان در سطوح توانبخشی، پیشگیری و اجتماعی ارائه خواهد شد و تمامی پرونده های مددجویان به این مراکز واگذار می شود.

 

مدیرکل بهزیستی لرستان  در ادامه از نظارت مستمر بر فعالیت این مراکز خبرداد و افزود: این طرح با هدف تسهیل در ارائه خدمات و همچنین تکریم ارباب رجوع اجرایی شده است.

 

یاری خاطرنشان کرد: به استناد بند چهار ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی و کاهش تصدی گری دولت، خدمات مرکز مثبت زندگی به صورت الکترونیکی انجام می شود و این مراکز در مناطق مختلف شهر با توجه به پراکندگی مددجویان و جامعه هدف راه اندازی شده اند.

 

 مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان اینکه وظایف سازمان بهزیستی افزون بر ۱۷۰ مورد است گفت: از دیگر اهداف تاسیس و راه اندازی مراکز مثبت زندگی به حداقل رساندن تردد و رفت و آمدهای غیرضروری مددجویان با توجه به ازدحام جمعیت در کلان شهرها است

کد خبر 1035469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha