کانون های مساجد نقش مهمی در ترویج اهداف انقلاب اسلامی دارند

کماسی، گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد یک ظرفیت جوان و متعهد هستند که می تواند نقش مهمی در ترویج اهداف انقلاب اسلامی داشته باشند .

محمدرضا کماسی رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنقر و کلیایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ضمن عرض تبریک فرارسیدن ۱۸ اسفند سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: به طور کلی می توان گفت ، نقش اساسی و محوری مساجد بر کسی پوشیده نیست و در این میان کانون های فرهنگی مساجد یکی از کانون هایی است که موجب تقویت فعالیت های مسجد می شوند .

 

وی خاطر نشان کرد: کانون های مساجد در کنار دیگر ارکان مسجد همانند امام جماعت و نیروی بسیج می توانند پایگاه های جذب و تربیت جوانان انقلابی باشند . چرا که مسجد پایگاه اصلی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ بوده و نقش بسزایی در پیروزی انقلاب و همچنین ارتقای باورهای دینی جامعه بخصوص در میان جوانان برعهده داشت.

 


کماسی با اشاره به تعداد کانون های فرهنگی هنری مساجد در شهرستان سنقر و کلیایی، افزود: در شهرستان سنقر و کلیایی ۵۹ کانون فرهنگی هنری در حال فعالیت هستند که از این تعداد ۱۴ کانون در سطح شهر و ۴۵ کانون در سطح روستا ثبت و با جدیت فعالیت می کنند.

 

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنقر و کلیایی تصریح کرد: با تقویت زیر ساختی و در اختیار قرار دادن امکانات تقویت تجهیزات و تخصیص اعتبار می توان از ظرفیت این مساجد به عنوان پایگاه اتحاد و انسجام نیرو های مذهبی و متدین در محلات و روستاها استفاده بهینه کرده و با تشکیل این پایگاه های قوی و مردمی ، نوجوانان و جوانان را هر چه بیشتر به سوی قران ، دین و اموزه های دینی و ارتقای فرهنگی اسلامی جذب نمود .

 

وی اظهار کرد: برنامه مرتبط روز کانون های فرهنگی هنری مساجد یعنی ۱۸ اسفند همه سالی از طریق برنامه ریزی شهرستانی و با مشارکت نهاد های مرتبط برگزار می شود و امسال نیز با اعمال برخی محدودیت ها  برگزار و از فعالان مسجد و فعالان کانون ها طی مراسمی با اهدای لوح تقدیر می شد .

 

کماسی در پایان گفت: امسال با توجه به محدودیت های بهداشتی ستاد کرونا سعی داریم صرفاً از کانون های فعال با اهدای لوح و هدایای فرهنگی در محل اهدا و با رعایت نکات بهداشتی از زحمات آنها تقدیر می شود.

کد خبر 1035482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha