اختصاص بودجه‌‌ای ویژه کانون‌های مساجد در بودجه فرهنگی منطقه آزاد اروند

بحرینی از تخصیص اعتباری جهت اجرای برنامه‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اروند در بودجه فرهنگی ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: تمام تلاش ما این است تا با توجه به بضاعت سازمان منطقه آزاد اروند نهایت سهم بودجه را برای فعالیت کانون‌ها در نظر بگیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حمید بحرینی» ظهر امروز (دوشنبه 18 اسفند) در آئین معرفی و تجلیل از پنج کانون فرهنگی هنری مساجد برتر منطقه هشت کشور، با تبریک فرارسیدن سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد اظهار کرد: یکی از سیاست‌هایی که مقام معظم رهبری در خصوص راه اندازی این کانون ها مدنظر قرار دادند بحث مواجهه با تهاجمات فرهنگی بود که از آن زمان تاکنون شاهد فعالیت و کارکرد مساجد در جریان سازی و نقش آفرینی در لایه های مختلف جامعه و کشور هستیم.

 

مدیر توسعه فرهنگی هنری سازمان منطقه آزاد اروند افزود: تمام تلاش و سعی ما در سال جاری کمک و حمایت از کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه آزاد اروند بود به طوری که حدود 500 میلیون ریال را برای اجرای برنامه های مختلف این کانون ها در اختیار ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد اروند اختصاص دادیم تا این ستاد بتواند برای فعالیت های کانون ها در فواصل مختلف این کمک ها را انجام دهد.

 

وی با بیان اینکه مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد اروند با صلاحدید، برنامه ریزی و نیازسنجی این اعتبار را برای کانون ها تعریف و در اختیار آنها قرار داد تصریح کرد: باید هزینه کردها بر اساس نیازسنجی و در مواقع ضروری به کانون ها اختصاص یابد، خوشبختانه ارتباط نزدیکی با مدیر این ستاد در منطقه آزاد اروند داریم.

 

بحرینی از تخصیص اعتبار برای اجرای برنامه ها و فعالیت های کانون ها به ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد اروند در بودجه فرهنگی سال 1400 خبر داد و اضافه کرد: طی هفته گذشته و جاری جلسات مختلف و متعددی در این زمینه برگزار کردیم و مقرر شد تا فایلی را در راستای حمایت از برنامه های ستاد مساجد در ردیف بودجه مدیریت فرهنگی هنری اختصاص دهیم تا فعالیت ها ساماندهی بهتری پیدا کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: لیست اجرای برنامه ها و فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد اروند در اختیار مدیر این ستاد قرار دارد که با تدابیر، نیازسنجی و مشورت این بودجه را برای کانون ها هزینه کنند.

 

مدیر توسعه فرهنگی هنری سازمان منطقه آزاد اروند خطاب به مدیران کانون ها و مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد اروند عنوان کرد: پیشنهاد ما این است تا با همکاری، همفکری و انسجام در راستای اجرای بهتر، مطلوب و مناسب برنامه ها و فعالیت های این ستاد شورای فرهنگی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان های آبادان و خرمشهر با محوریت مدیر این ستاد تشکیل شود.

 

وی ادامه داد: تمام تلاش ما این است تا با توجه به بضاعت سازمان منطقه آزاد اروند نهایت سهم بودجه را برای فعالیت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد این منطقه در نظر بگیریم، در این دو شهرستان حدود 62 کانون وجود دارد اما تعداد مساجد مستقر در این منطقه بسیار زیاد و فاقد کانون است. در حال پیگری و بررسی هستیم تا کارهای مساجد نیز از طریق این ستاد اجرایی شود.

 

بحرینی تاکید کرد: همچنین در بودجه عمرانی نیز برای بازسازی مساجد و کانون ها و در راستای تجهیز این کانون های ردیف های بودجه ای را پیشنهاد دادیم منتهی نهایی شدن و تائید آنها با دستور مقامات بالا دستی صورت خواهد گرفت.

 

وی با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد اروند از سال 95 تعمیر، بازسازی و تجهیز مساجد دو شهرستان آبادان و خرمشهر را در دستور کار خود قرار داده است ابراز کرد: معتقدیم باید به لحاظ نیازسنجی در سال های گذشته در این زمینه بهتر کار می شد و بهتر برنامه ریزی می کردیم اما به طور کلی هدف ما حمایت از کانون ها و مساجد دو شهرستان است.

 

مدیر توسعه فرهنگی هنری سازمان منطقه آزاد اروند بر لزوم حمایت از زیرساخت های مساجد و کانون های فرهنگی هنری تاکید کرد و گفت: همانگونه که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) مساجد را سنگر انقلاب خطاب کردند از این حیث زیرساخت های مساجد نیز بسیار حائر اهمیت هستند.

 

وی یاد آور شد: با توجه به شرایط مالی سازمان منطقه آزاد اروند در سال جاری امید می رود با افزایش درآمدهای جاری بودجه فرهنگی هنری ما نیز افزایش پیداکند تا بتوانیم در سال جدید برخی از مشکلات عمده و کمبودهای موجود این حوزه را برطرف کنیم.

 

کد خبر 1035562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha