توسعه عدالت آموزشی در مناطق محروم و مرزی مورد توجه قرار گیرد

رشید قربانی گفت: توسعه عدالت آموزشی در مناطق محروم و مرزی امری مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان، در نشست شورای راهبری شاخص‌های توسعه یافتگی آموزشی استان که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌های بانه و سروآباد برگزارشد؛ گفت: در راستای تحقق عدالت آموزشی و عملیاتی نمودن منویات مقام معظم رهبری و برخورداری همه کودکان از آموز‌ش‌های باکیفیت، باید شاخص‌های توسعه یافتگی آموزشی شهرستان‌های استان مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد تا زمینه ارتقای کیفیت آموزشی به صورت موثر و عملی فراهم شود.

 

وی با اشاره به اهمیت بسیار زیاد توسعه عدالت آموزشی به ویژه در مناطق محروم و مرزی، اظهارداشت: در مجموع وضعیت کمی و کیفی شاخص‌های آموزشی دوره ابتدایی استان کردستان در وضعیت مناسبی قرار دارد ولی این شاخص‌ها در مناطق مرزی به ویژه شهرستان‌های بانه و سروآباد نیاز به توجه و تلاش بیشتری دارد.

 

قربانی افرود: بر این اساس ضروری است مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌های مذکور ضمن بررسی دقیق وضعیت موجود شهرستان، فرصت‌ها و نقاط قوت و همچنین ضعف‌ها و تهدیدهای مربوط به شاخص‌های آموزشی را احصا نموده و برنامه عملیاتی شهرستان خود را  به منظور بهبود و ارتقای این شاخص‌ها تنظیم نمایند.

 


صدیقه عبداللهی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه در خصوص توسعه روزافزون عدالت آموزشی و ارتقای شاخص‌های  آموزشی و پرورشی دوره‌ی ابتدایی، تاکید کرد: بسترسازی جهت تحقق عدالت آموزشی نیاز به رصد وضع موجود و ارایه تصویری واقعی از وضعیت کنونی دارد که یکی از ابزارهای رایج در این زمینه، طراحی شاخص‌های ترکیبی است که ابزار دقیقی برای سنجش مسایل پیچیده از جمله عدالت آموزشی به شمار می‌رود.

 

وی اظهار داشت: معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بر اساس پژوهش‌های صورت گرفته، تعداد هفت شاخص را در حوزه عدالت آموزشی به صورت ترکیبی محاسبه کرده و در اختیار استان‌ها قرار داده است که بر همین مبنا شهرستان‌های بانه و سروآباد نسبت به سایر شهرستان‌های دیگر در اولویت ارتقای وضعیت آموزشی تشخیص داده شده‌اند.

 

معاون آموزش ابتدایی استان کردستان گفت: ضروری است شهرستان‌های بانه و سروآباد وضعیت موجود خود را در حیطه‌های (نیروی انسانی مدارس، فضا و امکانات مدارس، جامعه محلی، عوامل خانوادگی، عوامل تاثیر گذار کیفیت آموزشی و...) بر اساس اطلاعات واقعی و دقیق احصا نمایند.

 

وی تصریح کرد: شهرستان‌های جامعه هدف باید ضمن شناخت عوامل مختلف و نقاط ضعف و قوت موجود، برنامه عمل خود را تدوین کرده و با پیگیری و نظارت مستمر و با هدف اصلاح و بهبود مستمر وضعیت شاخص‌های آموزشی و پرورشی، اقدامات لازم را انجام دهند.

 

عبداللهی در پایان ابراز امیدواری کرد که با مشارکت، همفکری و هماهنگی و برنامه‌ریزی دقیق به همراه نظارت و پیگیری‌های  مستمر اعضای شورای راهبری استان و شهرستان‌ها  در خصوص ارتقای شاخص‌های توسعه یافتگی آموزشی استان بتوانیم زمینه توسعه بیش از پیش عدالت آموزشی و کاهش فقر یادگیری را فراهم نماییم.

 

کد خبر 1035563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha