اجرای طرح نوینی آبخیزداری در ۴۰ هزار هکتار شهرستان گلپایگان

رمدان از اجرای طرح جدید آبخیزداری در ۴۰ هزار هکتار شهرستان گلپایگان با هدف احیا و حظ و منابع آب و خاک و ایجاد اشتغال و درآمد برای بهره برداران مراتع شهرستان گلپایگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازگلپایگان، مهدی رمدان در آئین روز درختکاری با بیان اینکه از سطح ۱۸۶ هزار هکتار شهرستان گلپایگان، ۱۵۰ هزار هکتار آن ملی است، گفت: ۴۵ میلیارد ریال در سال های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ از اعتبارات صندوق توسعه ملی جذب شده  که هزینه احداث دو سازه آبخیز داری و دو سازه پخش سیلاب در حوزه تخت عباس گلپایگان شده است که توانایی ذخیره سازی و نفوذ  ۶۰۰ هزار مترمکعب آب را در سفره های زیر زمینی دارند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گلپایگان با تبیین اینکه سازه های آبخیزداری بهترین راه برای نگهداری و افزایش سطح سفره های زیر زمینی است، بیان کرد: ۷۴۰ سازه آبخیزداری در سطح شهرستان گلپایگان احداث شده است که توانایی ذخیره سازی پنج میلیون لیتر آب را دارد که در حفظ آب و خاک شهرستان و پیش گیری از سیل موثر است.
وی از طرح جدید مرتع داری در شهرستان گلپایگان خبر داد که در آن به حفظ و احیای مراتع و افزایش درآمد بهره برداران توجه شده است و افزود: این طرح که یک روش تلفیقی است و اشتغالزایی ودر آمد زایی بهره  بردار را به همراه دارد، در سطح ۴۰ هزار هکتار از منابع ملی شهرستان با هدف حفظ و احیای پوشش گیاهی شهرستان اجرا شده است.
رمدان سهم اداره منابع طبیعی شهرستان را در سال جاری را هشت هزار و ۵۰۰ نهال عنوان کرد و ادامه داد: دو هزار نهال در روز درخت کاری غرس شد و این اداره آماده اهدای باقی نهال ها به هر نهاد یا شخصی که اعلام نیاز کند، است.

محل زباله ها، درخت کاری شد

در ادامه حسین زاهد با بیان اینکه توسعه و احداث پارک های محله ایجدید از برنامه های شورای شهر و شهرداری گلپایگان است، تشریح کرد: پارک محله رباط اسفنجه و شهید خرازی،  از پارک های جدید شهرستان هستند، پارک های شهرک های عمران و الوند تجهیز شدند و فضاهای سبز مانند پارک شهر، پارک ۱۷ تن توسعه یافتند.
رئیس شورای شهر گلپایگان با بیان اینکه دو هزار درخت در پارک جنگلی کاشته شده است، گفت: هزار درخت در خارج از پارک جنگلی و محلی که پیش از این، زباله ها ریخته می شد، کاشته می شود و لذا به نگرانی مردم پاسخ داده شد.
وی از رصد و اصلاح  همواره درختان در سطح معابر شهر گلپایگان برای حفظ سلامت و زیبایی شهر خبر داد./

کد خبر 1035570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha