برگزاری محافل قرآنی زمینه برکت و رحمت الهی در جامعه را فراهم می کند

آیت الله حسینی برگزاری محافل قرآنی را باعث نزول خیر، برکت و رحمت الهی در جامعه دانست و گفت: هرجا کلام الهی زینت بخش مجالس شد، خداوند توجه و عنایت ویژه ای خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» امروز (18 اسفند) در طرح دوشنبه های قرآنی که به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان و حوزه نمایندگی ولی فقیه در این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری مجالس و محافل قرآنی در جامعه اسلامی کاری ارزشمند و قابل تحسین است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزاری محافل قرآنی را باعث نزول خیر، برکت و رحمت الهی در جامعه دانست و گفت: هرجا کلام الهی زینت بخش مجالس شد، خداوند توجه و عنایت ویژه ای خواهد داشت و هرکجا کلام خداوند در بیان و کلام ما رنگ باخت، خدا برکت خود را از ما دور خواهد کرد.

 

وی در ادامه، به تفسیر سوره «حمد» پرداخت و یادآور شد: خداوند اسامی بسیاری دارد و «الله» اسم جامع و جمیع کمالات است.

 

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه خداوند رحمان و رحیم بوده و رحمت شامل خاصه و عامه است، ادامه داد: رحمت عامه خداوند شامل همه موجودات عالم و حتی کافر هم می شود که به او هستی، نفس، جان و نعمت بخشیده است.

 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه رحیم رحمت خاصه ای است که مختص به عده خاصی بوده و شامل کسانی که به جهنم می روند، نمی شود، گفت: حمد در مقابل کارهای خوب و نیکی است که با میل و اراده انجام می شود.

 

وی خداوند را پرورش دهنده همه موجودات عالم دانست و یادآور شد: خلقت عالم و نظام آفرینش از سر میل، اراده و اختیار آفریده شده است.

 

آیت الله حسینی به رابطه نظام آفرینش با خداوند پرداخت و اضافه کرد: خداوند لحظه به لحظه به موجودات فیض می رساند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه رابطه ما با خداوند رابطه ای لحظه ای و آنی است، اظهار کرد: عبادت به ویژه نماز جماعت باید به شکل جمعی باشد.

 

وی با بیان اینکه «ضالین» افرادی گمراه هستند، گفت: افرادی که ذهن و قلم خود را در مسیر فساد، فحشا و ابتذال به کار می برند، مورد خشم و غضب خداوند هستند.

کد خبر 1035578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha