دولت جمهوری اسلامی بایستی بودجه ای برای مسجد در نظر بگیرد

پاک فطرت گفت: دولت جمهوری اسلامی بایستی بودجه ای برای مسجد در نظر بگیرد تا در امر مسائل فرهنگی روی جوانان محله کار شود و توجه بیشتری روی جوانان محله داشته باشند.

«علیرضا پاک فطرت»، با اشاره به اینکه در بحث مساجد حضرت امام (ره) مطالب خوبی را فرمودند: «مساجد سنگر است، سنگرها را حفظ کنید.»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: یکی از دلایل انسجام در پیروزی انقلاب همین مساجد بودند که این انقلاب با کمترین شهید و به سرعت به پیروزی رسید، مساجد سنگر و پایگاه الهی بود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری این مطلب که اطلاعیه های امام (ره)، توسط روحانیون و بزرگان محلات توزیع می شد و مردم هم برای کسب اطلاعات به مساجد می رفتند، آن زمان مثل الان اینترنت و سیستم های الکترونیکی نبود، تاکید کرد: مساجد در بحث اطلاع رسانی در انقلاب و دفاع مقدس کمک کردند، پایگاه های کمک رسانی در مساجد بود و حتی در رابطه با دوخت لباس برای رزمندگان، در مساجد شکل می گرفت.

وی با اشاره به اینکه مساجد پایگاه های مهمی برای انقلاب هستند و الان هم همین گونه هستند، اظهار کرد: متاسفانه مساجد به دلیل بحث کرونا، فعالیت های قبلی به شیوه گذشته را ندارند و امیدوارم بحث کرونا تمام شود و فعالیت مساجد برگردد.

پاک فطرت با تاکید بر اینکه چون نظام جمهوری اسلامی است و برخی فکر می کنند در بحث مساجد نبایستی سرمایه گذاری کنند و خیرین حضور یابند و مساجد خوب بسازند و به مساجد کمک کنند، اضافه کرد: دولت هم فکر می کند مردم باید این کار را بکنند، یک مقدار به نظرم مساجد بین آسمان و زمین گیر کردند از آن سو دولت و آن سو مردم است و هیچ کدام هم خیلی توجهی نمی کنند، به نظرم بایستی ابتدا مردم در این رابطه کاری به دولت و نظام نداشته باشند، مسجد را خیرین بسازند و تک تک خشت های مردم با پول حلال مردم ساخته شود و مساجد بزرگی را بسازند که در شان نظام جمهوری اسلامی باشد.

شهردار سابق شیراز با یادآوری این مطلب که در یک دوره ای چه مساجد بزرگی در سطح شهر شیراز ساخته می شد، تاکید کرد: مسجد جامع «شهدا» که قبلا به نام مسجد «نو» شناخته می شد، این مسجد در 2 هکتار با چه معماری عظیمی، در بهترین نقطه شهر و در قلب شهر مسجد ساخته شده است، این مسجد مربوط به 750 سال قبل و جمعیت شهر در آن زمان زیر یکصد هزار نفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه امروز جمعیت که به 2 میلیون نفر رسیده مساجد کوچک هستند و جایی برای کارهای فرهنگی ندارد و بایستی مساجدی که ساخته می شود، جا برای کارهای فرهنگی نظیر کتابخانه، پایگاه های مقاومت، کانون های فرهنگی هنری داشته باشد، افزود: باید در مساجد مهدکودک های مسجدی ایجاد شود تا زمانی که والدین در مسجد هستند، کودکان در آن مهدها نگهداری شوند و مربیانی باشند در راه خدا، کودکان را تربیت کنند و آموزش دهند و سرگرم شان کنند.

پاک فطرت با اشاره به اینکه این روزها که مجلس در بحث بودجه قرار دارد، در رابطه با بحث مساجد و پایگاه های مقاومت بحث مصوبات خوبی داشت که در خصوص آب، برق و گاز بود که در رابطه با حق انشعاب و حق مصرف، تقریبا رایگان در نظر گرفته شده است این یک قدمی است اما کافی نیست، اضافه کرد: در شهرها شهرداری ها هم می توانند از طریق مساجد برنامه های خود را به مردم اعلام کنند، به نظرم شهرداری ها هم باید در بحث مساجد وارد شوند و به بحث مساجد کمک کنند، در زمانی که من شهردار شیراز بودم، پیرامون تعمیرات 300 مسجد و حسینیه در شهر شیراز کمک هایی انجام دادم.

نماینده مردم شیراز و زرقان در خانه ملت، با تاکید بر اینکه بسیاری از مساجد ما نیاز به مرمت و بازسازی به ویژه در بخش سرویس بهداشتی دارند، افزود: شهرداری ها هم بایستی هم باید وارد شوند و کمک کنند.

به گفته پاک فطرت، یک نکته ظریف هم وجود دارد که مساجد اگر می خواهند نوجوانان را به خودشان جذب کنند، بایستی آن فردی که در مسجد خدمت می کند و خادم مسجد به حساب می آید، یک فرد دانشمند و عاشقی باشد هم از لحاظ چهره ظاهری، داشتن تقوا، علم اسلامی و قدرت بیان در حالتی باشد که بتواند کودکان و نوجوانان را بتواند جذب کند.

وی با اشاره به اینکه اگر می خواهند خادمی انتخاب کنند، اگر کسی خانه ای ندارد، بگویند حالا این فرد بیاید اتاق گوشه مسجد را بگیرد و خادم مسجد هم باشد، این به نظر من نمی تواند مشکل مسجد را حل کند، اضافه کرد: مشکل آن فرد را حل کردیم و مشکل مسجد دوچندان خواهد شد، بنابراین بزرگان باید به این موضوع توجه کنند و به خادمین مساجد باید توجه ویژه ای شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری این مطلب که از آن طرف هم باید بودجه ای برای مساجد در نظر گرفته شود، افزود: دولت جمهوری اسلامی هم بایستی بودجه ای برای مسجد در نظر بگیرد تا در امر مسائل فرهنگی روی جوانان محله کار شود و توجه بیشتری روی جوانان محله داشته باشند.

پاک فطرت با اشاره به اینکه امروز متاسفانه تهاجم فرهنگی چندصد برابر 30 سال گذشته شده است، تاکید کرد: مساجد باید به طریق های مختلف خودشان برای مقابله با این تهاجم فرهنگی دشمن مهیا کنند و باید راهکارهای نو بیاورند و این راهکارهای نو را جوانانی می توانند ارائه کنند که امکانات نرم افزاری، سخت افزاری و مکان مناسب کارهای فرهنگی در اختیار آنان باشد.

وی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی باید توجه بیشتری به مساجد کند، اگر 10 ریال برای مساجد خرج کند، مطمئن باشد یکصد ریال برداشت خواهد کرد، افزود: همین را می دانم که در هر مسجدی که حضور یافتید و دیدید تعدادی جوان در مساجد فعالیت مذهبی، فرهنگی، نرم افزاری، سخت افزاری و حتی ورزشی انجام می دهند، باید این موارد را به فال نیک گرفت و نشان می دهد که کانون های فرهنگی توانسته اند تا حدودی جوانان را جذب کنند، جوان را به مسجد کشاندن یک فعالیت خوب برای آن محله است، جوانی که مستمر به مسجد بیاید دچار بزه نمی شود.

وی با اشاره به اینکه کانون مساجد باید به نوجوانان و جوانان توجه ویژه ای داشته باشند، تاکید کرد: امروز جوانان ما مقداری نسبت به مساجد فاصله گرفته اند، چرا این اتفاق افتاده مقصر آن مسئولینی مثل ما هستیم که اول فکر مناسب را انجام نداده ایم و دوم اینکه نتوانسته ایم این جوانان را به خوبی جذب کنیم، اگر کانون های مساجد بتوانند ثبت نام هایی در زمینه جذب جوانان و نوجوانان به مسجد، داشته باشند، موفق خواهند بود.

پاک فطرت با اشاره به اینکه هرکاری در زمینه قانون گذاری پیرامون مساجد بتوانیم در مجلس انجام دهم، دریغ نخواهم کرد، یادآور شد: مساجد به عنوان سنگر، برای حفظ نظام اسلامی باید حفظ شوند.

کد خبر 1035583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha