اتصال ۱۵ روستای استان فارس به شبکه ملی اطلاعات

سهرابی گفت: ۱۵ روستای استان فارس در یک ماه گذشته به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند و این روستاها به اینترنت پر سرعت همراه با پوشش جمعیتی بالغ بر هشت هزار و ۵۰۰ نفر دسترسی یافتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهرداد سهرابی» با تاکید بر اهمیت ارتباطات در زندگی امروزی گفت: وزارت ارتباطات تلاش کرده است با توجه حداکثری به ارتباطات روستایی و مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، بستری را ایجاد کند تا زمینه دسترسی به سرویس های نوین و خدمات الکترونیک شبکه ملی اطلاعات در روستاهای کشور فراهم شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس افزود: در استان فارس علیرغم موانعی که به موجب تعدد و پراکندگی روستاها و کوهستانی بودن استان برای توسعه ارتباطات ایجاد می کرد، امروز به واسطه تلاش های صورت گرفته و در راستای تحقق شعار «دسترسی همگانی»  و همچنین اهداف و تکالیف برنامه ششم توسعه، 91 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان به شبکه پهن باند ارتباطی متصل شده اند.

وی اضافه کرد: روستاهای برخوردار شده از اینترنت پرسرعت در شهرستان های جهرم، کازرون، استهبان، اقلید، مرودشت، خفر و گراش هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس از حمایت های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، استاندار فارس، نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی، مجری طرح توسعه خدمات عمومی اجباری وزارت، فرمانداران، بخشداران، دستگاههای همکار و همچنین تلاش و زحمات همکاران مخابرات استان و شرکت ارتباطات سیار برای افتتاح این پروژه ها تشکر کرد.

کد خبر 1035612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha