تنها راه نجات از ابتلائات و مشکلات در دوران غیبت، تمسک به اهل‌بیت (ع) است

حجت الاسلام و المسلمین مومنی گفت: تنها راه نجات از ابتلائات و مشکلات در دوران غیبت، تمسک به اهل‌بیت (ع) و متوسل شدن به ریسمان خاندان عصمت و طهارت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی امشب (دوشنبه18 اسفند) در مراسم  عزاداری شب شهادت امام موسی کاظم علیه‌السلام  که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد از ائمه معصومین(ع) به عنوان  صراط مستقیم بعد از وجود مقدس نبی گرامی اسلام یاد کرد و گفت: این مسئله با صراحت در کلام نورانی رسول گرامی اسلام بیان‌شده است.

 

استاد حوزه علمیه قم افزود: در دوران غیبت ، شبهات بر افراد و جامعه وارد می‌شود طبق فرموده امام کاظم علیه‌السلام باید به سمت اهل‌بیت(ع) رفت و تعالیم اسلامی را از ائمه معصومین فراگرفت و دستوارت درست زیستن را از آن‌ها دریافت و عمل کرد.

 

وی تاکید کرد: تنها راه نجات از ابتلائات و مشکلات در دوران غیبت، تمسک به اهل‌بیت (ع) و متوسل شدن به ریسمان خاندان عصمت و طهارت است.

 

حجت الاسلام و المسلمین مومنی افزود: برنامه رسیدن به کمال در دنیا در کلام نورانی امام کاظم علیه‌السلام ذکرشده است و برای آرامش و رستگاری باید به این دستورات عمل کرد، برای رسیدن به غنای بدون مال ، قلب بدون حسد و سلامت در دین طبق فرموده این امام بزرگوار، باید تضرع در درگاه الهی داشته باشیم و از خداوند طلب اعطای عقل کامل کنیم.

 

وی ادامه داد: منظور از عقل کامل، عقل معاد است نه عقل حسابگر دنیوی و عقل معاش و اگر جنود عقل بر جنود جهل غلبه کند به همان اندازه انسان قانع می‌شود و زیاده‌طلب نیست و غنای باطنی ایجاد خواهد شد.

 

استاد حوزه علمیه افزود: اگر جسم بیمار شود امکان درمانش وجود دارد اما اگر باطن انسان بیمار شود درمانش بسیار سخت است و باید از خداوند عقلی را طلب کنیم که به‌واسطه آن عبودیت حقیقی حاصل شود.

 

وی تصریح کرد: هر نوع زیاده‌طلبی انسان را از رسیدن به حقایق عالم هستی بازمی‌دارد و انواع شهواتی که در درون انسان وجود دارد می‌تواند نور عقل را از بین ببرد.

 

 

کد خبر 1035641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha