پرسش و پاسخ های کرونایی

پزشک مرکز درمانی در کرمان گفت: بدن باید توان، آرامش و قوت لازم را برای شکست مجدد بیماری کرونا داشته باشد بنابراین استراحت کافی، تغذیه مناسب و درصورت لزوم درمان های دارویی مد نظر باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، دکتر افشین اسدی دوشنبه شب (18 اسفند) در برنامه مجازی «مطب در خانه» در پاسخ به شخصی که پرسید «5 روز است که کرونا گرفتم و همچنان تهوع شدید دارم و نمی توانم دارو بخورم؛ چه زمان تهوع من تمام می شود؟ و اینکه کل خانواده درگیر کرونا هستیم آیا نیاز به ماسک زدن در منزل هم هست؟» گفت: ممکن است شدت بیماری در شما متفاوت باشد بنابراین بهتر است که افراد، زیاد نزدیک به هم نباشند و تهویه هم در خانه برقرار باشد.

 

 

 

پزشک مرکز درمانی در کرمان با بیان اینکه به شرط برقراری یک تهویه مناسب در خانه ممکن است با توجه به ابتلا همگی، ماسک آن ضرورت را نداشته باشد و تغذیه و استراحت همه هماهنگ باشد، ادامه داد: در خصوص تهوع شدید با توجه به معاینه داروهای خاصی می تواند وجود داشته باشد و آن ها را امتحان می کنند و بدن شما نیاز به تغذیه صحیح دارد و لذا به پزشک مراجعه کنید که راجع به تهوع و علائم گوارشی شما را راهنمایی می کند.

 

 

 

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه یک نفر حدوداً 3 ماه قبل کرونا گرفته و 10 روز پیش از مسافرت آمده و الان باز تب و لرز، دل درد و بی اشتها است و خیلی هم سرفه می کند؛ آیا دوباره کرونا گرفته است؟ اظهار کرد: واقعیت این است که بحث ابتلای مجدد به کرونا در این زمان {کمتر از 3 ماه} برای ایشان مطرح نیست اما در بسیاری از موارد بیمار مبتلا با گذشت یک هفته، دو هفته، یک ماه و یا دو ماه دوباره دچار آن عوارض و علائم می شود.

 

 

 

دکتر اسدی خاطرنشان کرد: این به نوعی به عود مجدد و شعله ور شدن مجدد کرونای قبلی برمی گردد و همان مراقبت ها را دارد، فقط دغدغه و نگرانی شما این بار کمتر است.

 

 

 

وی تأکید کرد: یادتان باشد بدن شما باید توان، آرامش و قوت لازم را برای شکست مجدد بیماری داشته باشد بنابراین استراحت کافی، تغذیه مناسب و درصورت لزوم درمان های دارویی را فراموش نکنید.

 

 

 

پزشک مرکز درمانی در کرمان در پاسخ به فردی که سئوال کرد «من معمولاً هر ماه فکر می کنم کرونا گرفته ام و علائم آن را در خودم پیدا می کنم؛ آیا چنین چیزی امکان دارد یا فقط محصول ترس و توهم من است؟» گفت: به نظر می آید دقت زیاد و یا وسواس شما روی علائم باعث این احساس می شود.

 

 

 

وی اظهار کرد: در این زمینه از مشاوره پزشکان کمک بگیرید و خودتان قضاوت نکنید و علائم را به آن ها شرح دهید و آن ها به شما کمک می دهند؛ بالطبع وقتی که اظهار علائم مکرر می کنید نشان دهنده سختگیری زیاد شما در این رابطه است.

 

 

وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه لباس های کار پدرم زیر پله هست و زیر پله تا فضای داخل خانه فاصله کمی است آیا امکان دارد که ویروس به داخل خانه بیاید؟ بیان کرد: مراقبت کافی می کنید و همین که لباس ها در محیط بیرون از خانه باشند، کافی است و بیش از این نباید حساسیت به خرج دهید.

 

 

 

دکتر اسدی افزود: اصل قضیه ماسک زدن، رعایت فاصله اجتماعی و تهویه است و همچنین بهداشت را در حد شستشوی دست ها جدی بگیرید.

 

 

 

وی در پاسخ به اینکه آیا بی حالی و سوزش گلو نشانه کرونا است یا خیر؟ توضیح داد: این علائم بیشتر نشان دهنده کسالت و یا سرماخوردگی خفیف است مگر اینکه سابقه تماس با یک فرد مبتلا به کرونا و یا بی احتیاطی در یک حضور جمعی را داشته باشید در غیر این صورت جای نگرانی نیست.

کد خبر 1035645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha