درخواست از اتحادیه اروپا برای رسیدگی به نقض حقوق مسلمانان در فرانسه

ائتلاف گسترده ای از سازمان های حقوق بشری از رئیس اتحادیه اروپا درخواست کرده اند اطمینان حاصل کند که فرانسه هنگام برخورد با جمعیت مسلمان خود به قانون احترام می گذارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «trtworld»،ائتلاف گسترده ای از سازمان های حقوق بشری از رئیس اتحادیه اروپا درخواست کرده اند اطمینان حاصل کند که فرانسه هنگام برخورد با جمعیت مسلمان خود به قانون احترام می گذارد.

 

ائتلافی متشکل از 25 سازمان جامعه مدنی و سازمان های غیردولتی که 11 کشور را شامل می شوند در یک فراخوان فوری برای اقدام «اورسولا فون در لاین» ، رئیس اتحادیه اروپا را به تحقیق درباره فرانسه درباره رفتار با مسلمانان فراخوانده اند.

 

این ائتلاف شامل شورای انجمن های سیاهپوستان فرانسه ، گروه اتحاد علیه اسلام هراسی در هلند و سازمان حقوق بشر مستقر در انگلیس از رئیس اتحادیه اروپا خواسته است تا اقدام فوری علیه فرانسه ب خاطر اسلام هراسی مورد حمایت دولت و منشور تبعیض آمیز و ناقض حقوق بشر انجام دهد.

 

فرانسه مدتهاست که رویکرد ناآرامی نسبت به اسلام و جمعیت مسلمان آن دارد. این کشور در سال 2004 حجاب را در دبیرستان ها ممنوع اعلام کرد.

 

ژاک شیراک ، رئیس جمهور وقت فرانسه  حجاب را نمادی تهاجمی خواند که دیگر در این کشور قابل تحمل نیست.

 

از آن زمان به بعد همه رئیس جمهوری های فرانسه رویکرد مقابله ای با 5.4 میلیون مسلمان این کشور را انتخاب کرده اند.

 

اما نگرش امانوئل مکرون،رئیس جمهوری آمریکا نسبت به مسلمانان بیش از افراط گرایانه بوده است.

 

اکنون ائتلاف جهانی سازمان های جامعه مدنی به دنبال جلب توجه بالاترین چهره اتحادیه اروپا است  با این استدلال که جمعیت مسلمانان فرانسه هیچگونه موقعیت واقعی یا موثری در سیستم حقوقی فرانسه برای جلوگیری از ادامه اسلام هراسی ساختاری و سیستمی توسط فرانسه ندارند.

کد خبر 1035728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha