۵۰ درصد اهداف پویش «ایران مهربان» محقق شد

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: پویش ایران مهربان که با هدف جذب حامی برای ایتام اجرایی شده بود، تا کنون به ۵۰ درصد موفقیت رسیده است.

«مجید الهی راد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به حمایت‌هایی که از ایتام در کمیته امداد می‌شود، گفت: قرار است در پویش ایران مهربان از ظرفیت کارمندان ادارات برای مشارکت آنان به عنوان حامی برای ایتام و محسنین استفاده ‌شود.

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با بیان اینکه از ابتدای اجرای پویش ایران مهربان، هشت هزار حامی جذب شده اند، اضافه کرد: هم اکنون سه هزار و ۳۷۸ فرزند یتیم و سه هزار ۳۱۷ فرزند محسنین در استان وجود دارد.

 

وی تعداد ایتام بدون حامی در خراسان شمالی را ۶ هزار و ۷۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است با اجرای این طرح تا سال ۱۴۰۰ هیچ یتیم و فرزند محسنی در این استان بدون حامی نباشد.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان با تأکید بر اینکه سرانه هر یک از مشمولان از ۴۰۰ هزار تومان به ۷۰۰ هزار تومان ارتقاء پیدا می‌کند، گفت: با هماهنگی‌های انجام شده با ارگان‌ها و سازمان‌ها تا کنون ۱۱ هزارو ۲۱۰ ارتباط در پویش ایران مهربان برقرار شده و هفت‌هزار تماس منجر به واریز وجه به حساب ایتام و ‌محسنین استان شده است.

 

به گفته وی، خراسان شمالی همچنین توانسته طی سال جاری رتبه دوم کشوری را در پرداخت صدقه از آن خود کند و چهار میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان مجموع پرداختی صدقه‌ای بوده که مردم این استان به نیازمندان در قالب صدقه کمک کرده اند.

 

الهی راد با اشاره به اینکه صدقات جمع‌آوری‌شده صرف حل مشکلات محرومان استان می‌شود، گفت: احداث مسکن برای خانواده‌های نیازمند، پرداخت هزینه‌های درمانی، تأمین بخشی از هزینه‌های ازدواج فرزندان مددجویان، پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان و پرداخت کمک‌هزینه معیشتی به خانواده مددجویان از محل صدقات مردمی است.

 

وی همچنین مجموع زکات پرداختی سال جاری را ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: از مجموع این مبلغ ۱۱ میلیارد تومان صرف هزینه محرومان در هشت هزار پروژه عام‌المنفعه شد.

 

 

کد خبر 1035740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha