کانون «پیمان غدیر» در سوگ شهادت باب الحوائج (ع) عزادار شد

پاشه گفت: همزمان با سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع)، آیین عزاداری و سوگواری در کانون فرهنگی و هنری «پیمان غدیر» شهرستان جهرم برگزار شد.

«حسین پاشه» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع)، گفت:  کانون فرهنگی وهنری «پیمان غدیر» در شب شهادت غریبانه امام موسی کاظم (ع) شاهد حضور افرادی بود که خود را به این کانون رسانده بودند تا به عزاداری و سوگواری بپردازند.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «پیمان غدیر» افزود: صحن این کانون در سوگ شهادت باب الحوائج (ع) سیاهپوش است و رواق و شبستان مسجد نیز با پارچه نوشته هایی مشکی رنگ مزین به سخنان گوهربار امام هفتم، حکایت از فرا رسیدن این روز غم بار دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: بچه های مسجد نیز شب گذشته با حضور در کانون فرهنگی و هنری «پیمان غدیر» و پس از مراسم سخنرانی حجت الاسلام «حمیدرضا قناعتیان» امام جماعت مسجد که به تبیین شخصیت بزرگوار امام موسی کاظم (ع) اختصاص داشت، در رسای مظلومیت آن حضرت به عزاداری پرداختند.

 

پاشه ادامه داد: در این مراسم «علیرضا عطایی» از ذاکران اهلبیت عصمت و طهارت (ع) به ذکر مصائب خاندان اهلبیت (ع) به ویژه حضرت باب الحوائج امام موسی کاظم (ع) پرداخت.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «پیمان غدیر» با اشاره به اینکه این مراسم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شده است، گفت: استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی در برگزاری این مراسم عزاداری از سوی دست اندرکاران مورد تاکید قرار گرفته بود.

 

به گزارش شبستان،  امام موسی کاظم (ع) به جهت کثرت زهد و عبادتش معروف به «العبد الصالح» و به جهت علم و فرو خوردن خشم و صبر بر مشقات و آلام زمانه مشهور به «کاظم» شد؛ امام موسی کاظم (ع) به کنیه های «ابو ابراهیم» و «ابو علی» نیز معروف بوده است.

 

امام هفتم (ع) با جمع روایات و احادیث و احکام و احیای سنن پدر گرامی و تعلیم و ارشاد شیعیان، اسلام راستین را که با تعالیم و مجاهدات پدرش جعفر بن محمد (ع) نظم و استحکام یافته بود حفظ و تقویت کرد و علی رغم موانع بسیار در راه انجام وظایف الهی تا آنجا پایداری کرد که جان خود را فدا ساخت.

 

شایان ذکر است، برگزاری آیین سوگواری سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) در کانون فرهنگی و هنری «پیمان غدیر» در راستای طرح ملی «ایران قوی» به اجرا در آمده است.

کد خبر 1035794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha