کانون‌های مساجد نقش مؤثری در ایجاد روحیه معنوی، علمی و انقلابی ایفا می‌کنند

حجت الاسلام علیزاده اصل با بیان اینکه کانون‌های مساجد نقش مؤثری در ایجاد روحیه معنوی، علمی و انقلابی ایفا می‌کنند گفت: این کانون ها علاوه بر توسعه کمی باید به لحاظ کیفی نیز توسعه پیدا کنند.

«حجت الاسلام مهدی علیزاده اصل» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس کانون های مساجد در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری اظهار کرد: قطعا انقلاب ما گام اولی داشته که در حرکت بعد از ۴۰ سال اول به گام دوم رسیده، حرکت گام نخست همان ایجاد انقلاب اسلامی و نظام سازی است که محقق شد.

 

امام جمعه شهرستان شوش افزود: زمانی که به حرکت گام اول می نگریم مهم ترین نقش مربوط به مساجد است همان جایی که امام خمینی (زه) فرمودند: «مساجد سنگر هستند»؛ مساجد نقش خود را در تحقق گام اول انقلاب که بسیار محکم برداشته شد به خوبی ایفا کردند، چراکه خروش مردم برای انقلاب اسلامی از مساجد آغاز شد.

 

وی با بیان اینکه در گام دوم انقلاب به مساجدی پر رنگ، فعال و آباد نه از نظر ساختمان بلکه حضور فعال جوانان نیاز داریم تصریح کرد: برای ایجاد گام دوم انقلاب و هفت جهاد بیانات مقام معظم رهبری باید به سمت تعالی مساجد برویم و محله های مسجد محور داشته باشیم و همه چیز حول مساجد باشد مانند پیامبر (ص) که در ابتدای حضور خود در مدینه مسجدی را ساختند و همه اتفاقات حول آن مسجد رخ داد اگر ما هم بتوانیم محله های مسجدمحور ایجاد کنیم قطعا در تحقق گام دوم انقلاب قدم برمی داریم.

 

حجت الاسلام علیزاده اصل با اشاره به تأثیر کانون های فرهنگی مساجد بر گام دوم انقلاب بیان کرد: قطعا وقتی ما می خواهیم محله های مسجدمحور داشته باشیم تمام آن چیزی که نسبت به رشد و تعالی فرزندان صورت می گیرد در مسجد است که کانون مساجد این رشد و تعالی را شکل می دهد.

 

علیزاده اصل اضافه کرد: اگر ما در هر مسجدی کتابخانه ای داشته باشیم، به تعداد مساجد و بلکه بیشتر کتابخانه ایجاد می شود و اگر یکی از اصلی ترین اصول زندگی جوانان و نوجوانان مطالعه باشد با این اقدام فضای رشد زیادی برای جوان ایجاد می شود که کانون مساجد می تواند این کار را عهده دار باشد و از لحاظ معنوی، علمی و روحیه انقلابی او را مسلط کند تا این اقدام ثمر داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه در سالیان اخیر حرکت کانون های مساجد از لحاظ کمیت خوب بوده اما از لحاظ کیفیت آنچنان که باید حرکت شود انجام نشده است ابراز کرد: اگر در مساجد باید امام جماعت مدیر داخلی باشد و وظایف او تنها منحصر به پیش نماز نباشد و فعالیت کند و حضورش تأثیر داشته باشد و همانطور که امام خامنه ای فرمودند: «امام جماعت مدیر داخلی باشد» اگر این اتفاق واقعا رخ دهد قطعا می تواند ثمر داشته باشد و باعث می شود تا کانون های مساجد علاوه بر توسعه کمی در کیفیت هم توسعه پیدا کنند.

 

امام جمعه شوش یاد آور شد: برای ایجاد کانون های مسجد باید نام امام جماعت باشد اما این نام نباید صوری باشد و نقش اصلی خود را به عنوان امام و پیشرویی که خط و مشی فکری مردم را محقق کند اگر این اتفاق رخ دهد، تعالی کانون های مساجد شکل می گیرد و بر اساس آن تعالی مسجد شکل خواهد گرفت و حرکت ما به سمت تمدن سازی سریع تر خواهد بود.

 

کد خبر 1035876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha