جشنواره قرآن مدهامتان مقدمه ای برای عمل به قرآن است

امام جمعه انار گفت: همه تلاش ها و زحمات چه در بخش های مختلف قرآن از جمله احکام و قرائت قرآن و بسیاری از کارهای هنری که مربوط به قرآن است و یا این جشنواره ها، مقدمه عمل به قرآن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام حسین منتظری سه شنبه (19 اسفند) در آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره قرآن استانی مدهامتان شهرستان انار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی، گفت: از همه کسانی که این جشنواره را برگزار کردند، تشکر و قدردانی می کنیم.

 

 

امام جمعه انار بیان کرد: امیدواریم هر سال بر شکوه این برنامه های قرآنی افزوده شود که بهترین باقیات الصالحات همین قرآن و کسانی است که در مسیر قرآن قدم بر می دارند.

 

 

وی اظهار کرد: همه این تلاش ها و زحمات حالا چه در بخش های مختلف قرآن از جمله احکام و قرائت قرآن و بسیاری از کارهای هنری که مربوط به قرآن است و این جشنواره هایی که عزیزان زحمت می کشند، همه این ها مقدمه عمل به قرآن است.

 

 

حجت الاسلام منتظری ادامه داد: ما همه کارها را می کنیم که جامعه ما یک جامعه قرآنی بشود و در رفتار مردم و مسئولین این عمل به قرآن بروز و ظهور پیدا کند.

 

 

وی با اشاره به چند روایات، ادامه داد: امیرالمؤمنین علی(ع) می فرمایند «توصیه می کنم شما را به قرآن؛ نباید دیگران بر شما در عمل به قرآن پیشی بگیرند» و پیامبر اکرم نیز فرمودند «کسی که قرآن را بیاموزد و به آن عمل نکند و دنیا و زینت آن را بر قرآن ترجیح دهد سزاوار خشم خدا است».

 

 

امام جمعه انار خاطرنشان کرد: خدا به همه عزیزانی که در عرصه های مختلف قرآنی دارند زحمت می کشند توفیق دهد چه کسانی که در مسابقات قرآن شرکت کردند و رتبه آوردند و چه کسانی که آمدند و رتبه نیاوردند، فرق نمی کند، همین که توفیق شرکت در این مسابقات را داشتند، باید خدا را شاکر و سپاسگزار باشند.

 

 

وی بیان کرد: اگر ما قرآن را خواندیم و در عرصه های مختلف قرآنی حضور پیدا کرده و به آیات قرآن عمل هم کردیم نتیجه آن همان است که امام صادق(ع) فرمودند «کسی که قرآن را قرائت و حفظ کند، بخواند و به آن عمل کند، فردای قیامت با پیامبران بزرگوار و نیکو محشور خواهد شد».

 

 

حجت الاسلام منتظری در پایان گفت: امیدواریم که بتوانیم با عمل به قرآن کریم در نهایت با پیامبران عظیم الشان الهی محشور شویم و سعادتی بزرگتر از این دیگر نیست که انسان فردای قیامت با پیامبران الهی محشور شود.

 

 

کد خبر 1035947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha