رفت و آمد «مدیری» و «جوان» در نسیم

شبکه تلویزیونی نسیم در حالی به استقبال نوروز ۱۴۰۰ می رود که با پایان فصل چهارم «دورهمی»، فصل تازه خندوانه روی آنتن می رود.

خبرگزاری شبستان- سرویس فرهنگی: وقتی شبکه نسیم در سال نود و دو فعالیت خود را آغاز کرد کمتر مخاطبی تصور می گرد که این شبکه تلویزیونی بتواند به یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین شبکه های تلویزیونی بدل شود. این شبکه که در ابتدای راه اندازی، بیشتر برنامه های تامینی روی آنتن می فرستاد، آرام آرام راه خود را پیدا کرد تا با تولید برنامه های اختصاصی، نظر عموم مخاطبان تلویزیون را جلب کند. حالا این برنامه های نسیم در نظرسنجی های رسانه ملی، پای ثابت انتخاب های برتر مردمی و رقیب سایر برنامه های پرمخاطب تلویزیون اند.

 

در میان برنامه های تولیدی نسیم، مسابقه ها جایگاهی ویژه دارند. مسابقاتی که معمولا با حضور چهره های شناخته شده سینما و تلویزیون اجرا می شود و معمولا قالب ترکیبی دارند. همین قالب ترکیبی به این گونه برنامه ها هیجانی مضاعف بخشیده و تماشای آن را برای مخاطب در خانه نیز جذاب کرده است. «شوتبال» و «کودک شو» از جمله این مسابقه هاست که اتفاقا قرار است در نوروز سال جدید(هزار و چهارصد) روی آنتن برود.

 

اما در کنار مسابقه ها می توان از تاک شوهای شبکه نسیم نام برد که طبیعتا معروف ترین آن ها «دورهمی» است. برنامه ای که حالا چهار فصل از آن سپری شده و در ویژه برنامه تحویل سال میزبان «احسان علیخانی» است. اما نمی توان از دورهمی گفت از مهران مدیری سخن به میان نیاورد. طنزپزداز شهره تلویزیونی که پس از سال ها دوری از تلویزیون، دورهمی را روی آنتن فرستاد. برنامه ای که در فصل های نخست از چندین آیتم تولیدی بهره می برد اما رفته رفته به تاک شویی جذاب و نسبتا چالشی تبدیل شد. اما در کنار اجرای مهران مدیری، نباید از حضور سلبریتی های مورد توجه مردم در این برنامه به سادگی گذشت. فصل چهارم دورهمی با برنامه ویژه تحویل سال و برنامه مرتبط با موزه دورهمی پایان می یابد.

 

نمی توان از شبکه نسیم سخن به میان آورد و از «خندوانه» نگفت. برنامه ای که بر مبنای ایده رامبد جوان شکل گرفت و به نوعی با هویت شبکه نسیم گره خورد. در سال های اخیر بیش از هر برنامه، با خندوانه رامبد جوان شناخته می شود. تولید خندوانه نگرش کلیشه ای نسبت به برنامه های شاد در تلویزیون را تا حد زیادی متحول کرد. پیش از خندوانه، امکان تولید برنامه هایی چون خندوانه در تلویزوین متصور نبود اما حمایت چهره های مطرح مذهبی از این برنامه، تولید آن در طول شش فصل را تداوم بخشید. حالا خندوانه که تولید آن در سال های اخیر به خاطر خستگی رامبد جوان و بچه دار شدن او تعطیل شده بود، قرار است با فصل هفتم به تلویزیون بازگردد. قسمت اول فصل هفتم این برنامه پرطرفدار چهارشنبه همزمان با عید مبعث روی آنتن خواهد رفت. نکته جالب درباره فصل جدید خندوانه، برگزاری دور تازه مسابقه خنداننده شو است که طبیعتا بر هیجان این برنامه نوروزی خواهد افزود.

 

در کنار آن چه ذکر شد باید به برنامه هایی چون «هوش برتر» اشاره کرد که عید نوروز میهمان خانه ها خواهد بود. علاوه بر این، بنابر بر اظهارات محمد احسانی مدیر شبکه نسیم قرار است چندین فیلم سینمایی جدید در کنار فیلم های نوستالوژیک، به نمایش درآید.

کد خبر 1035951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha