​پویایی مساجد در گرو فعالیت کانون فرهنگی هنری و پایگاه بسیج است

حجت الاسلام شهابی گفت: مسجدی فعال و پویا است که در آن پایگاه بسیج و کانون فرهنگی هنری مسجد در آن شکل بگیرد.

حجت الاسلام «عین الله شهابی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: مسجد مجمع مسلمانان و مأمن جوانان است و تشکل های فعال در مساجد از مهمترین پایگاه های فرهنگی محسوب می شوند که کانون های فرهنگی هنری مساجد از جمله این پایگاه ها است.

 

امام جمعه آزادشهر با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد ظرفیت مناسبی برای ورود جوانان به مسجد است، ادامه داد: جوانان با ذوق و فکرهای خوب زینت های ما هستند که می توانند از ظرفیت آنها استفاده کرد و می توان گفت زینت مسجد هستند و باید زمینه حضور جوانان در مساجد فراهم شود.

 

وی تصریح کرد: سنگ بنای مسجد کانون فرهنگی هنری بود و وقتی پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) مسجدالنبی را بنا نهاد این مسجد جایگاه و پایگاهی برای برگزاری تمامی برنامه های اجتماعی و فرهنگی بود طوری که پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) تمامی برنامه های فرهنگی و اجتماعی را در مسجد تدوین و اجرا می کردند.

 

حجت الاسلام شهابی با بیان اینکه اگر مسجد بدون پایگاه بسیج و کانون فرهنگی هنری مساجد باشد دچار خسران می شود، تأکید کرد: امروز نیز از هیئت امنای مساجد، امام جماعت و سایر دست اندرکاران و فعالان مسجد انتظار می رود زمینه ورود کانون های فرهنگی هنری را به مساجد باز کنند.

 

امام جمعه آزادشهر با بیان اینکه رفت و آمد جوانان به مساجد با شکل گیری پایگاه بسیج و کانون فرهنگی هنری محقق می شود، خاطرنشان کرد: مسجدی فعال و پویا است که در آن پایگاه بسیج و کانون فرهنگی هنری مسجد شکل بگیرد.

 

وی متذکر شد: مساجدی که در حالت سکون و بدون برنامه باشند جوانان رغبتی برای حضور در آن ندارند لذا نتیجه توجه به کانون های فرهنگی هنری مساجد در اجتماع مشاهده می شود.

 

حجت الاسلام شهابی گفت: نظام ما جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی بر پایه مسجد شکل گرفته است لذا مساجد باید پویا و فعال شوند و شکل گیری کانون های فرهنگی هنری و پایگاه بسیج بهترین روش تحول در مساجد است.

 

امام جمعه آزادشهر بر ضرورت به روز بودن برنامه های کانون فرهنگی هنری مساجد تأکید کرد و یادآور شد: امروز بیشترین هجمه دشمن از طریق شبکه های مجازی و رسانه های گروهی است و جوان مسجدی باید در این زمینه آگاهی داشته باشد تا بتواند شبکه های مجازی را رصد کند و در راستای خنثی سازی توطئه دشمنان گام بردارد.

 

وی با بیان اینکه کتابخانه باید رکن کانون فرهنگی هنری مساجد باشد، تصریح کرد: باید کتابخانه در مساجد فعال شود و کتاب های موردنیاز جوانان در آن قرار بگیرد تا جوان امروز برای مقابله با هجمه های دشمنان به اطلاعات کافی دست یابد.

 

حجت الاسلام شهابی بر ضرورت به روز بودن امام جماعت مساجد تأکید کرد و افزود: به روز بودن و ارتباط مطلوب امام جماعت در جذب جوانان به مسجد مؤثر است لذا امام جماعت نیز باید متناسب با نیاز روز از اطلاعات کافی برخوردار باشد.

 

امام جمعه آزادشهر در پایان ضمن قدردانی از عملکرد خبرگزاری شبستان در گلستان، بیان کرد: امروز که دشمنان با استفاده از رسانه ها و ظرفیت فضای مجازی بر علیه انقلاب اسلامی فعالیت می کنند وظیفه رسانه ها به ویژه خبرگزاری جمهوری اسلامی سنگین است و باید مدافع حریم انقلاب اسلامی باشند.  

 

کد خبر 1035955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha