جلب مشارکت مردم در اداره کالبدی و اجتماعی شهر بسیار مهم است

کلائی با بیان اینکه ابزارهایی که در اختیار مدیریت شهری است، ابزارهای مناسبی برای تامین مالی اقدامات خیرخواهانه حوزه شهری است که خیرین می تواند از این ابزارها استفاده مطلوبی داشته باشد، گفت:جلب مشارکت مردم در اداره کالبدی و اجتماعی شهر بسیار مهم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمد رضا کلائی» امروز(۱۹ اسفند) در رویداد تامین مالی خیرخواهانه در مدیریت شهری با بیان اینکه ابزارهایی که در مدیریت شهری در اختیار داریم، ابزارهای مناسبی برای تامین مالی اقدامات خیرخواهانه حوزه شهری است که ستاد خیرین شهریار می تواند از این ابزارها استفاده مطلوبی داشته باشد، افزود: ستاد خیرین شهر یار که دبیرخانه آن در حوزه اقتصادی تشکیل شده است، براساس مصوبه ای که دارد، می تواند کمک قانونی و زیرساختی به اقدامات و فعالیت های خیرخواهانه داشته باشد.

 

شهردار مشهد با بیان اینکه مدیریت شهری با همکاری دستگاه قضایی مجموعه شوق زندگی را راه اندازی کرده است، اظهارکرد: این مجموع می تواند به عنوان ابزار مهمی برای ممیزی کردن و شناخت فعالیت های مورد نیاز خیرین در این حوزه مورد استفاده قرار گیرد.

 

وی تصریح کرد: ابزار دیگری که می توان از آن برای انجام فعالیت های خیر خواهانه بهره برد، کارخانه نوآوری است که می تواند در حوزه حمایت های استارت آپی و تمرکز فعالیت ها مفید فایده باشد . وی ادامه داد: معتقدیم در اختیار داشتن و استفاده از این ابزارها می تواند به موضوع تامین مالی خیرخواهانه کمک بسیار زیادی داشته باشد.

 

کلائی با اشاره به اینکه به نظر می رسد در حوزه توسعه برندینگ فعالیت های ستاد خیرین شهر-یار مشکل داریم، خاطرنشان کرد: برای رفع این مشکل به دو مسئله نیازمندیم، مسئله اول داشتن پروژه مشخص دارای تامین مالی خیر خواهانه موفق است که بتوانیم آن را به عنوان یک نمونه معرفی کنیم.

 

شهردار مشهد گفت: این موضوع بسیار مهم است لذا از ستاد خیرین شهر یار درخواست دارم روی یک پروژه شاخص که ویژگی های برند سازی را داشته باشد، تاکید کنند، مسئله دوم ارائه این نمونه شاخص به عنوان الگو است، برهمین اساس پروژه محوری که آن را ستاد خیرین شهر یار باید مشخص کند، می تواند توسعه دهنده الگوی تامین مالی خیرخواهانه در حوزه شهری باشد و آن را پایدار کند.

 

وی اضافه کرد: از افرادی که نیت خیرشان باعث تشکیل ستاد خیرین شهر-یار شده است تشکر می کنم و امیدوارم نیتشان در قالب الگویی قابل توسعه برای جلب مشارکت مردم قرار گرفته و بتواند در دراز مدت پایدارمانده و به مردم خدمات رسانی کند.

 

کلائی افزود: برای تحقق این هدف، مدیریت شهری باید زیرساخت های مورد نیاز جلب مشارکت را آماده کند و معتقدم ستاد خیرین شهر-یار یکی از مهم ترین نمونه های ایجاد زیرساخت است که امیدواریم بتواند وظایف خود را به خوبی انجام دهد.

 

شهردار مشهد اضافه کرد: خیرین شهر یار تا کنون درگیر ساختار و پروژه های موضوعی بوده است که از این پس وارد پروژه های موضوعی هم خواهد شد تا بتوانیم حداقل ۱۰ پروژه مشخص را با ایده های نوآورانه در یک افق دو ساله هدف گذاری کنیم.

 

وی در خصوص میزان مشارکت شهرداری مشهد در تامین مالی خیرخواهانه حوزه شهری، گفت: براساس مصوبه شورای شهر به هر میزان که خیرین در اجرای پروژه های خیر خواهانه کمک کنند شهرداری مشهد نیز به همین میزان کمک خواهد کرد.

 

کد خبر 1035969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha