اجرای طرح کاسبان امین برای کنترل قیمت بازار عید

حیدری از اجرای طرح کاسبان امین در شب عید خبر داد و گفت: در تمام صنوف اطلاعاتی از کاسبان امین، خوش حساب ها و خوش قیمت ها جمع آوری کردیم این طرح تلاش می کند با گفتمان سازی کاسبان امین را معرفی می شوند.

خبرگزاری شبستان _گروه سیاسی _فرزانه تهجا: هر سالا در استانه نوروز قیمت اکثر کالاها و اجناس افزایش چشم گیری پیدا می کند بخشی از ایین افزایش قیمت اثرات روانی بازار و بخشی نیز واقعی است کنترل بازار شب عید همواره دغدغه مردم و دولت بوده است اما هیچ گاه در این زمینه شاهد اقدام موثری نبودیم در همین رابطه گفتگویی با محمد حیدری جانشین بسیج اصناف  در مورد اقدامات بسیج اصناف برای کنترل بازار به شرح زیر ارایه می شود.

 

 طرح  بسیج اصناف برای کنترل بازار در شب عید توضیح بفرمایید؟

در شب عید بسیج اصناف نظارت خود را بر بازارها تشدید می کند و بسیجیان در اتحادیه های صنفی کمک می کنند تا احتکار صورت نگیرد و در موضوع گرانفروشی خود نظارتی می کنند. این طرح به عنوان همیاران بازرسی بسیج اصناف در کنار تعزیرات و اتاق اصناف و بازرسین سازمان حمایت از مصرف کنندگان اجرا می شود.

آیا بسیج اصناف در سایر بحران های قیمت در بازار کالا نیز فعالیت داشته است؟

این طرح در چندین بحران مانند بنزین و افزایش قیمت دلار رخ داده است و با همکاری سازمان صمت مشارکت جدی در کنترل بازار و قیمت ها داشته ایم.

 

برای مقابله با شیوع ویروس کرونا با توجه به ازدحام مردم برای خرید شب عید چه تمهیداتی در نظر گرفته اید؟

در اتاق اصناف ایران نیز پروتکل هایی برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا برای مراقبت بیشتر در واحد صنفی و مجتمع های تجاری پیشنهاد داده ایم. واحدهای صنفی 12 تا 13 متری موظف هستند یک یا دو مشتری را در واحد خود پاسخگو باشند و از تجمع در واحدهای صنفی جلوگیری شود.

 

بسیج اصناف برای کنترل قیمت ها و جلوگیری از افزایش کاذب قیمت در بازار چه اقداماتی انجام داده است؟

در سراسر کشور در تمام صنوف اطلاعاتی از کاسبان امین، خوش حساب ها و خوش قیمت ها جمع آوری کردیم که این اصناف در طرحی به عنوان کاسبان امین شرکت می کنند. سمت و سوی این طرح تمام 3 میلیون واحد صنفی هستند. این طرح تلاش می کند با گفتمان سازی کاسبان امین معرفی می شوند.

 

کاسبان امین را چگونه شناسایی می شوند؟

برای ورود کاسبان امین ارزیابی و تحقیقات میدانی از سطح بازار است و همچنین از سوی مصرف کنندگان معرفی می شوند. تلاش می کنیم در هر منطقه ای به جامعه بسیجیان کاسبان امین را معرفی کنیم تا عموم مردم اجناس با کیفیت و قیمت مناسب را دریافت کنند.

 

چه اصنافی می توانند وارد طرح کاسبان امین شوند؟

 تمامی صنوف تشویق می شوند که وارد این طرح شوند. این طرح در حال اجرا است و در پیک ترافیک خرید شب عید پررنگ تر  می شود. این طرح هیچ محدودیتی ندارد و تمامی صنوف می تواند وارد آن شوند.

 

هدف طرح کاسبان امین چیست؟

هدف این طرح آن است که با استفاده از ظرفیت کاسبان امین در توزیع کالا و کنترل قیمت بازار موثر باشد تا شاهد کم فروشی و یا احتکار بالا در سطح بازار نباشیم.

 

کد خبر 1035998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha