برگزاری ششمین دوره المپیاد استانی بازی‌های فکری سرگرمی «رویش» به صورت ویدئویی

اسماعیلی گفت: ششمین دوره المپیاد استانی بازی‌های فکری سرگرمی «رویش» به صورت ویدئویی و با حضور ۸۰۰ دانش‌آموز از سراسر استان فارس برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «امید اسماعیلی»، امروز (سه شنبه 19 اسفند) از رقابت 800 دانش‌آموز استان فارس در المپیاد آنلاین بازی‌های فکری سرگرمی «رویش» خبر داد و به خبرنگاران گفت: ششمین دوره المپیاد استانی بازی‌های فکری سرگرمی «رویش» به صورت ویدئویی و با حضور 800 دانش‌آموز از سراسر استان فارس برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس افزود: به علت شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، سال گذشته برگزاری المپیاد استانی «رویش» لغو شد و امسال برگزاری آن به صورت ویدئویی در نظر گرفته شد.

وی اضافه کرد: این مسابقات در چهار رشته پنتاگو، اتللو (ریورسی)، لیوان چینی و مکعب روبیک در روزهای پنج شنبه و جمعه 21 و 22 اسفند برای تمام مقاطع برگزار خواهد شد.

اسماعیلی اعلام کرد: به علت برگزاری آنلاین این مسابقات، امسال استقبال بیشتری توسط دانش‌آموزان مناطق دورتر از این رقابت به عمل آمده است و دانش آموزان از 33 منطقه آموزشی استان فارس در این رقابت ها شرکت می کنند.

به گفته «فاطمه عظیمی»، معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی فارس در این دوره از رقابت‌ها در رشته اتللو در مقطع ابتدایی حدود 140 دانش‌‌آموز پسر و دختر و در مقطع متوسطه 110  نفر دانش‌آموز  پسر و دختر، رشته لیوان چینی دوره اول ابتدایی نیز بیش از 90 دانش‌آموز، در دوره دوم ابتدایی نیز بالغ بر 150 دانش‌آموز در دو گروه دختر و پسر و در مقطع متوسطه نیز نزدیک به 100 دانش‌آموز پسر و دختر و  در رشته پنتاگو نیز 90 نفر دانش‌آموز پسر و دختر و در رشته مکعب روبیک 110 نفر دانش‌آموز پسر و دختر با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

کد خبر 1036022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha