کاشت درخت به نیابت از شهدای طلبه و رسانه استان مرکزی

شهرجردی از کاشت درخت همزمان با هفته درخت کاری و به نیابت از شهدای طلبه و رسانه ای استان مرکزی خبر داد.

«احمد شهرجردی» ضمن گرامیداشت هفته درخت و درختکاری و همچنین روز شهدا به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت امری ضروری است و ما باید با هر شکلی که می توانیم به این مهم بپردازیم.

 

معاون روابط عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به اهمیت کاشت درخت و نگهداری از درختان نیز افزود: ایام هفته درخت و درخت کاری و روز شهدا فرصت مناسبی برای انجام این کار است که ما در نظر داریم به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به کاشت نهال با حضور اقشار مختلف جوانان و نوجوانان بپردازیم.

 

وی با اشاره به اینکه کاشت نهال به یاد شهدای خبرنگار و طلبه استان مرکزی انجام می شود ادامه داد: در آستانه فرا رسیدن بهار طبیعت و به مناسبت روز شهید، با همکاری روابط عمومی و تبلیغات سپاه روح‌الله و سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان کنگره ملی نقش امام خمینی ره در دفاع مقدس و۶۲۰۰ شهیداستان مرکزی و گروه جهادی رسانه ای شهید آوینی طرح اقدام به غرس نهال در منطقه گردشگری دره گردو اراک انجام می شود.

 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد، افزود: در دین مبین اسلام، بنابر آیات و روایات و سیره معصومین(ع) می‌توانیم به نقش و اهمیت این نعمت و موهبت الهی پی ببریم چرا که وجود درخت سبب آبادانی مناطق مختلف می شود.

 

معاون روابط عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی اضافه کرد: ترویج فرهنگ درختکاری امری ضروری است و ما باید در کنار دیگر فعالیت های خود به این مهم نیز بپردازیم.

 

شهرجردی در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در این خصوص اشاره کرد و ادامه داد: مقام معظم رهبری به این مهم اهمیت فراوان می دهند و خود ایشان در این ایام به کاشت نهال می پردازند.

 

وی اضافه کرد: کاشت درخت به یاد شهدا خود مروج فرهنگ ایثار، شهادت و فرهنگ نگهداری از منابع طبیعی است و این مهم باید از دوران کودکی در بین افراد جامعه نهادینه شود تا افراد در امر نگهداری از درختان و منابع طبیعی نیز کوشا باشند.

 

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه شهدا امنیت را برای ما به ارمغان آوردند و همه ما در برابر این ازخودگذشتگی مسئولیم، گفت: شایسته است به نشان قدردانی از ایثار این حماسه‌سازان درحرکتی نمادین نسبت به این فرهنگ اقدام نمائیم.

 

معاون روابط عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی اضافه کرد: این مراسم در روز جمعه  22 اسفندماه با حضور جمعی از مسئولین استانی از جمله جامعه روحانیت و اصحاب رسانه انجام خواهد شد.

کد خبر 1036034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha