کانون های فرهنگی هنری مساجد، سنگر مستحکم جنگ نرم هستند

تذروی گفت: مساجد سنگر و کانون های فرهنگی هنری مساجد، سنگر مستحکم جنگ نرم هستند و در این راستا باید از آنان حمایت همه جانبه کرد.

«محمدتقی تذروی»، با تبریک  سالروز تشکیل کانون های فرهنگی هنری مساجد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد سرچشمه هنر متعهد هستند و در مساجد محلات در کنار پایگاه های بسیج می توانند تشکیلات منسجمی را ایجاد کنند که با شناسایی پرورش و حمایت از استعدادهای درخشان و ناب برای کادرسازی آینده ایران اسلامی و تحقق تمدن نوین ایران اسلامی نقشی یگانه ایفا کنند.

رئیس کمیته مذهبی کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز افزود: در دهه 70 با تاییدات و تاکیدات مقام معظم رهبری این کانون ها در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: همانطور که مساجد در طول قرن ها نقش های متفاوت مذهبی اجتماعی و فرهنگی و... را به عنوان قلب تپنده در جامعه اسلامی ایفا می کردند، این کانون ها نیز با نقشه راهبردی و قابل اجرا  می توانند پرچمدار موارد متعدد به ویژه در مقوله فرهنگ و هنر در کشور باشند.

تذروی تاکید کرد: کانون های مساجد با فعالیت های تولید محتوایی نیز می توانند نقش پررنگی در جریان مبارزه با شبیخون فرهنگی داشته باشن و با ارتباط گیری با نوجوانان و جوانان در سطح محلات، جریانی آگاه ساز و متعهد را در راستای اعتلای فرهنگ ایران اسلامی هدایت کنند.

وی تصریح کرد: این کانون ها با تولید محتوا و نسخه های اسلامی و بومی در عرصه های تربیتی و فرهنگی، سپری دفاعی در برابر نسخه های پیچیده استعمار و استکبار جهانی هستند و در یک جمله می توان گفت مساجد سنگر و کانون های مساجد، سنگر مستحکم جنگ نرم هستند و در این راستا باید از آنان حمایت همه جانبه کرد.

کد خبر 1036070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha