ضرورت تدوین برنامه‌هایی مناسب جهت جذب جوانان به مساجد

حجت الاسلام جمری نقش کانون های مساجد در جامعه جهت جذب و تربیت نیروهای جوان انقلابی را بسیار مهم دانست و گفت: کانون ها با تدوین برنامه های مناسب می توانند در آینده برای اهداف جوانان انقلابی مفید، تاثیرگذار باشند.

«حجت الاسلام عبدارضا جمری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با اشاره به تبیین گام دوم انقلاب از سوی کانون های فرهنگی هنری مساجد اظهار کرد: از آنجایی که این انقلاب به وسیله جوانان غیور این مرز و بوم شکل گرفت و با رشادت ها، جهاد در راه خدا و شهادت آنان به پیروزی رسید در بیانیه گام دوم انقلاب نیز همین نیروهای جوانان که نشات گرفته از مساجد و مانوس با آن پا به عرصه می گذارند می توانند این بیانیه را تحقق بخشند و مثمرثمر واقع شوند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مولود کعبه اروندکنار نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد در جامعه و جذب و تربیت نیروهای جوان انقلابی را بسیار حیاتی خواند و افزود: کانون ها می بایست در جامعه و جذب نیروهای جدید از جمله جوانان و نوجوانان پای کار محله به منظور تربیت افراد مومن، انقلابی و کارآمد نقش موثری را ایفا کنند.

 

وی تصریح کرد: از آنجایی که کانون ها محل تجمع جوانان است باید برنامه های بسیار خوب و مناسبی را برای آنها تدوین کنند و قطعا با برنامه ریزی مطلوب جوانان با جان و دل برای حضور و مشارکت در برنامه ها و فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد استقبال خواهند کرد.

 

حجت الاسلام جمری اضافه کرد: کانون ها با تدوین برنامه های مناسب می توانند در آینده برای اهداف جوانان انقلابی مفید، تاثیرگذار و کمک کننده باشند.

 

وی با اشاره به فعالیت کانون فرهنگی هنری مولود کعبه اروندکنار بیان کرد: در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی این کانون با برگزاری یادواره این شهید والامقام نخستین سالگرد شهادت سردار دل ها را در مسجد امیر المومنین (ع) اروندکنار گرامی داشتیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مولود کعبه اروندکنار عنوان کرد: بچه های مسجدی این کانون در اجرای طرح «ملی ایران قوی» نیز در تمامی رواق ها از جمله طرح های سوگواره شهید، روح مقاومت، مسابقه مدهامتان و سایر برنامه ها حضوری فعال و مثمرثمری داشتند.

 

وی با اشاره به برگزاری برنامه های مختلف در ایام الله دهه فجر در کانون فرهنگی هنری مولود کعبه اروندکنار ابراز کرد: در این ایام نیز برنامه های مختلفی از جمله محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان برجسته ملی و بین المللی کشور، همایش سبک زندگی اسلامی (ازدواج آسان)، مسابقات متنوع ورزشی همچون فوتبال دستی و پینگ پنگ و ... برگزار کردیم.

 

حجت الاسلام جمری از برگزاری نشست های تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در مسجد امیرالمومنین (ع) اروندکنار خبر داد و تاکید کرد: در راستای تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب که رهبر معظم انقلاب این سند چشم انداز را برای جوانان ما ترسیم کردند با برگزاری نشست های مختلف در این باره راه اندازی کردیم و همچنین مسابقه ای در این باب برای بچه های مسجد برگزار کردیم.

 

وی اذعان کرد: به منظور ایجاد انگیزه در جوانان و نوجوان برای کتابخوانی طرحی را تحت عنوان شنبه های کتاب برنامه ریزی کردیم تا بچه های مسجد از این طریق با کتابخوانی بیشتر انس بگیرند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مولود کعبه اروندکنار از اجرای طرح اطعام فاطمی در این کانون خبر داد و خاطر نشان کرد: این طرح را با همکاری قرارگاه محرومیت زدایی کربلای سپاه و پایگاه مقاومت بسیج شهدای اروند با هدف دستگیری از نیازمندان به سرانجام رساندیم.

 

وی همچنین به برگزاری آئین سه شنبه های تکریم از خانواده های شهدا اشاره کرد و ادامه داد: به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان بچه های مسجدی این آئین را هر سه شنبه در مسجد امیرالمومنین (ع) اروندکنار برگزار و در این مراسم از پدران و خانواده های معزز شهدا تجلیل به عمل می آوریم.

 

حجت الاسلام جمری با تشریح دیگر فعالیت های این کانون یاد آور شد: برگزاری رزمایش احسان و همدلی در راستای تهیه و توزیع بسته های معیشتی جهت کمک به نیازمندان، برگزاری مراسم شب های فاطمیه به مناسبت شهادت دخت نبی مکرم اسلام (ص) حضرت فاطمه (س) و همچنین برگزاری مراسم دعای ندبه و برگزاری ارودی جهادی  شخم زدن باغ و کاشت نهال نخل در نهر حاج محمد اروندکنار به مناسبت روز درختکاری از دیگر فعالیت های این کانون در این ایام بوده است.

 

کد خبر 1036121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha