فرهنگ تمامی جوامع از یکدیگر تاثیر می پذیرد

ناظمی گفت: ملتی که از حفظ و نگهداری فرهنگ خود غفلت کند، پس از مدتی متوجه تحریف فرهنگ خود شده و در دنیای فرهنگ دیگر ملت ها زندگی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «سید قاسم ناظمی» در اختتامیه جشنواره کالاهای فرهنگی فیروزه در استان اظهار داشت: در دنیایی زندگی می کنیم که به دلیل وجود رسانه های فراگیر، مرز بین فرهنگ ها برداشته شده است و فرهنگ تمامی جوامع از یکدیگر تاثیر می پذیرد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: ملتی که از حفظ و نگهداری فرهنگ خود غفلت کند، پس از مدتی متوجه تحریف فرهنگ خود شده و در دنیای فرهنگ دیگر ملت ها زندگی خواهد کرد. 

ناظمی، لباس را یکی از مظاهر فرهنگی ملت ها عنوان کرد و گفت: هم اکنون اگر به لباس های تولید شده به درستی دقت کنیم، متوجه عدم تطابق بیشتر آن ها با فرهنگ ایرانی - اسلامی خواهیم شد چرا که متاسفانه بخشی از تولیدکنندگان ما دچار تقلید از تولیدات سایر کشورها شده اند. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه فرهنگ حاکم بر دیگر جوامع حتی سلیقه مخاطب ایرانی را نیز تغییر داده است، گفت: برگزاری این جشنواره حرکت بابرکتی است که سبب می شود تا تولیدکنندگان حوزه کالاهای فرهنگی، ظرفیت های خود را باور کرده و پر قدرت تر از گذشته در این راه قدم بردارند. 

وی ادامه داد: برگزاری چنین جشنواره هایی، تاکید بر روی این موضوع است که اگر محصولی متناسب با نیاز مخاطب ایرانی تولید کنیم، می توانیم بر روی ذائقه او تاثیرگذار باشیم.

ناظمی، بازار کالاهای فرهنگی را بازار بزرگ و پرمشتری دانسته و گفت: اگر در این حوزه اهتمام جدی و همت راسخ، حمایت نهادهای فرهنگی و در عین حال توجه به ذائقه مخاطب وجود داشته باشد، شاهد ایجاد بازاری بزرگ و پر از مخاطب خواهیم بود که نباید در اختیار رقبای خارجی قرار بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تاکید بر ضرورت حفظ استاندارد در تولید کالاهای فرهنگی گفت: باید در تولید کالاها بر روی موضوع تحقیق و خلاقیت، وقت و هزینه گذاشت تا شاهد تولید کالایی با کیفیت و با استانداردهای بالا باشیم. 

 

کد خبر 1036165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha