استقامت و صبر انقلابی در دین دو شاخصه مشترک امام کاظم(ع) و ابوطالب(ع)

مدیر کانون فرهنگی علویون مسجد امیرالمومنین علی(ع) دولت آباد گفت: مقاومت و صبر و استقامت انقلابی دو شاخصه رفتاری امام کاظم و حضرت ابوطالب علیهما السلام بود.

حجت الاسلام محمد حسین صنعتکارفر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل با گرامیداشت ۲۵ رجب سالروز شهادت امام کاظم(ع) و ۲۶ روز وفات حضرت ابوطالب(ع) گفت: مقاومت و صبر و استقامت انقلابی دو شاخصه رفتاری امام کاظم و حضرت ابوطالب علیهما السلام بود.

 

مدیر کانون فرهنگی علویون مسجد امیرالمومنین علی(ع) دولت آباد افزود: تحمل سختی ها و فشارهای مختلف از جانب مخالفین دین خدا و ظلم ها و ستم های آن، ثمره اش حفظ دین مبین اسلام تا این زمان است که حضرت ابوطالب علیه السلام در حمایت چند ساله خود از رسول خدا صل الله علیه و آله و هفتمین امام شیعیان حضرت امام کاظم علیه السلام با نهی از منکر نسبت به حکومت ظالم و تحمل سالیان متمادی سختی های زندان از خود نشان دادند.


حجت الاسلام صنعتکارفر افزود: در زندگى امام کاظم(ع) نمونه های مختلفی از مقاومت و صبر انقلابى و پرصلابت آن حضرت در برابر هارون الرشید، پنجمین طاغوت دیکتاتور عباسی وجود دارد از جمله این روایت که هارون الرشید در سال ۱۷۹ هـ.ق در سفر حج وارد مدینه شد و امام کاظم(ع) را به جرم این که  تسلیم حکومت جابرانه او نبود بلکه رو در روى او قرار گرفته بود دستگیر کرده و همراه دژخیمان بى رحمش به سوى بصره فرستاد و آن حضرت را در بصره به زندان انداختند.

 

امام جماعت مسجد علی بن ابیطالب و روحانی مستقر بخش کویرات آران و بیدگل افزود: او در زندان آن چنان صبور و مقاوم بود که گویى حادثه اى در زندگى اش رخ نداده بلکه مکرر به درگاه خدا سپاسگزارى مى کرد و در دعا چنین مى گفت« إللهم انک تعلم انى کنت إسئلک إن تفرغنى لعبادتک إللهم و قد فعلت فلک الحمد» خدایا تو بر حال من آگاهى که از درگاهت تقاضا داشتم مرا در خلوتگاه قرار دهى تا با فراغت بیش تر تو را عبادت کنم تقاضایم را برآوردى تو را شکر و سپاس مى گویم.

 

صنعتکار اظهار داشت: آن حضرت زندانى شدن را که در مسیر نهى از منکر بود از نعمت هاى الهى مى دانست و از این که در زندان توفیق بیش تر براى ارتباط با خدا یافته شکر و سپاس الهى را به جاى می آورد.



این کارشناس و مبلغ دینی ادامه داد: حفظ و ماندگاری دین مبین اسلام ثمره همین ایستادگی و مقاومت هاست و ما نیز این گونه باید در برابر توطئه گران و مخالفین اسلام ناب محمدی و کشور جمهوری اسلامی ایران استقامت کنیم و نوجوانان و جوانان و خانواده خود را به لحاظ بنیادین قوی کنیم و این وظیفه شرعی و وطنی همه ماست./

کد خبر 1036225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha