استقبال مردم از کتاب های ایثار و شهادت افزایش یافت

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان گفت: استقبال مردم از کتاب های حوزه ایثار و شهادت افزایش یافت.

«ابراهیم عباسپور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: امسال ۱۶۸ جلد کتاب با موضوع ایثار و شهادت از سوی این اداره به مراکز فرهنگی شیروان اهداء شد.

 

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان بیان کرد: این تعداد کتاب به مبلغ ۳۳ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال به مراکز کانون های فرهنگی و هنری مساجد، کتابخانه ها، مدارس، نهادهای فرهنگی، ارباب رجوع و اصحاب فرهنگ و هنر اهداء شده است.

 

عباسپور با اشاره به استقبال خوب مردم این شهرستان از کتاب های ایثار و شهادت عنوان کرد: کتاب های مزبور در مناسبت های مختلف اهدا شده که این اقدام پسندیده همچنان ادامه دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۴۰۰ جلد کتاب به ارزش بیش از ۱۱۰ میلیون ریال از ابتدای امسال به رایگان به مراکز فرهنگی و کتابخانه‌ای شهرستان اهدا شده است.

 

وی تصریح کرد: شهرستان شیروان با سرانه ۱۳ هزار مترمربع فضای کتابخانه‌ای به ازای هر نفر، رتبه هفتم را در بین هشت شهرستان خراسان شمالی دارد.

 


مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان ادامه داد: اکنون در این شهرستان ۱۰ باب کتابخانه وجود دارد که از این تعداد پنج باب در شهرهای شیروان، زیارت و لوجلی و پنج باب در نواحی روستایی مستقر است که مجموع زیربنای آنها ۱۹۳۳ مترمربع است.

 


عباسپور افزود: شهرستان شیروان به ازای هر ۲۵ هزار نفر جمعیت، ۱.۷ باب کتابخانه دارد که میانگین استاندارد آن سه باب کتابخانه است و همچنین به ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت شیروان، پنج نفر عضو کتابخانه ها هستند.

 


 

 

کد خبر 1036268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha