کاهش ۴.۷ درصدی ولادت در خراسان جنوبی

مهرآور گفت: در ۱۱ ماهه نخست امسال ۱۳ هزار و ۶۳۴ واقعه ولادت ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.۷ درصد کاهش داشته است.

«علیرضا مهرآور» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با اشاره به آمار عملکردی وقایع حیاتی در یازده ماهه نخست امسال، گفت: در این مدت 13 هزار و 634 واقعه ولادت و تنظیم سند ولادت ثبت شده است.

 

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی یادآور شد: در مدت مشابه سال گذشته ۱۴ هزار و ۳۰۲ واقعه ولادت ثبت شده بود که نشان از کاهش ۴.۷ درصدی ولادت در استان دارد.

 

وی با بیان اینکه در 11 ماهه نخست امسال، ۹ هزار و ۱۲۱ واقعه ولادت در مناطق شهری و چهار هزار و ۵۱۳ واقعه ولادت در مناطق روستایی ثبت شده است، افزود: از این تعداد هفت هزار و ۷۰ نوزاد پسر و ۶ هزار و ۵۶۴ نوزاد دختر هستند.

 

مهرآور  با بیان اینکه در مقابل هر ۱۰۰ واقعه ولادت ثبت شده دختر، ۱۰۸ واقعه ولادت پسر ثبت شده است، عنوان کرد: نام‌ های فاطمه، فاطمه زهرا، زینب، حلما و ریحانه در گروه دختران و نام های ابوالفضل، امیرحسین، امیرعلی، محمد و حسین در گروه پسران به ترتیب بیشترین فراوانی را داشته است.

 

وی از صدور 14 هزار و 166 شناسنامه مکانیزه زیر 15 سال در 11 ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: همچنین از ابتدای این طرح تاکنون 358 هزار و 245 شناسنامه مکانیزه بالای 15 سال صادر شده است.

 

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی در ادامه از صدور 29 هزار و 829 شناسنامه مکانیزه بالای 15 سال از ابتدای امسال خبر داد و گفت: در 11 ماهه نخست امسال 31 هزار و 316 درخواست کارت هوشمند ملی اخذ شده است که با پوشش 97.7 درصدی متقاضیان در استان رتبه هشتم کشوری را کسب کرده ایم.

 

مهرآور از صدور 11 هزار و 371 خلاصه فوت خبر داد و گفت: در 11 ماهه نخست امسال  156 مورد تغییر نام افراد و  410 مورد تغییر نام خانوادگی انجام شده است.

 

 

 

 

کد خبر 1036320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha