برگزاری جشن مبعث رسول اکرم(ص) در ۱۶ بقعه متبرکه خراسان جنوبی

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به اینکه جشن مبعث رسول اکرم(ص) در ۱۶ بقعه متبرکه خراسان جنوبی برگزار می شود، گفت: در این روز حدود یک هزار پُرس غذای گرم از محل درآمد موقوفات بین نیازمندان توزیع می شود.

حجت الاسلام «حسین رحیمی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: به مناسبت فرارسیدن مبعث رسول اکرم(ص) تصمیم گرفته شده است تا جشنی با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری و مجازی در بقاع متبرکه خراسان جنوبی برگزار شود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه 16 بقعه متبرکه در استان میزبان برگزاری جشن مبعث رسول اکرم(ص) هستند، گفت: در این روز برنامه های مختلفی از جمله سخنرانی، تلاوت قرآن کریم، مولودی خوانی و دیگر برنامه ها در دستور کار قرار دارد و بر روی بحث رعایت پروتکل های بهداشتی توسط بقاع متبرکه بسیار تاکید شده است.

 

وی به راه اندازی کاروان شادی در روز عید مبعث رسول اکرم (ص) اشاره کرد و افزود: در راستای گرامیداشت روز عید مبعث تصمیم گرفته شده است تا کاروان شادی در امامزادگان باقریه (ع) بیرجند راه اندازی شود و در سایر شهرستان ها تاکنون تصمیمی در این راستا گرفته نشده است.

 

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به بحث اطعام نیازمندان عنوان کرد: مقرر شده است که در ظهر روز عید مبعث حدود یک هزار پُرس غذای گرم از محل درآمد موقوفات مرتبط در تعدادی از بقاع متبرکه استان با رعایت پروتکل های بهداشتی بین نیازمندان و دوستداران حضرت رسول اکرم(ص) توزیع شود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در پایان بیان کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا سازمان اوقاف و امور خیریه بر روی موضوع رعایت پروتکل های بهداشتی در بقاع متبرکه بسیار تاکید دارد تا شاهد ابتلای مردم و شیوع این ویروس نباشیم.

 

 

کد خبر 1036322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha