آثارم با الهام از فرهنگ تصویری و هویت هنر ایرانی اسلامی  خلق شده است

هنرمند تصویرگر با بیان اینکه غالب مجموعه های من با الهام از فرهنگ تصویری و هویت هنر ایرانی اسلامی خلق شده است؛گفت: در این آثار می توان رگه هایی از نسخ خطی مکاتب مختلف نگارگری ایرانی را جستجو کرد.

 

به  گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نمایشگاه آثارنقاشی، مجسمه، تصویرسازی و طراحی های «شمس الدین غازی» هنرمند نقاش و مجسمه ساز از روز جمعه 22اسفند تا 12 فروردین سال 1400در گالری گلستان به صورت آنلاین برای نمایش و فروش برپا می شود، در این نمایشگاه آنلاین  قرار است 80 اثر از این هنرمند که با الهام از فرهنگ تصویری و هویت هنر ایرانی اسلامی  خلق شده است به نمایش در آید، برپایی این نمایشگاه بهانه ای شد تا با «شمس الدین غازی» درباره این نمایشگاه آنلاین به گفتگو بنشینیم که در زیر می آید:

 

 

در نمایشگاه آنلاین آثارتان چند اثربه نمایش در می آید  و این آثار شامل چه مجموعه هایی است؟

حدود 80اثر به نمایش در می آید این آثار شامل طراحی های روی کاغذ، تصویرسازی ها، نقاشی های کوچک و مجسمه های آهنین  است که به صورت آنلاین در سایت گالری گلستان برای نمایش و فروش ارائه میشود. آثار این نمایشگاه حاصل سال ها فعالیت در  مجموعه های مختلف است.

 

در خلق آثارتان بیشتر به چه مضامینی توجه می کنید؟

اکثر مجموعه های من با الهام از فرهنگ تصویری و هویت هنر ایرانی اسلامی  خلق شده است که می توان رگه هایی از آن را در نسخ خطی مکاتب مختلف نگارگری ایرانی به خصوص مکتب اول و دوم شیراز جستجو کرد. همچنین ترکیب بندی های این آثار اشاراتی به هویت تصویری کتاب های « منافع الحیوان» و «عجایب المخلوقات» ذکریای قزوینی شده است.

آثار این مجموعه نمایشگاهی با الهام از چه مفاهیمی خلق شده اند؟

در طراحی ها از «منطق الطیر» عطار نیشابوری و برخی از طراحی ها نیز از عجایب المخلوقات الهام گرفته ام،  همچنین در تصویر سازی ها از مجموعه های «عجایب المخلوقات» و «مثنوی مولانا» و«باغ پرندگان» و «خروس» و «خاطرات ایرانی» الهام گرفته ام  و نقاشی ها را نیز با الهام از مجموعه های «اسب های ایران» «شیر ایرانی» و «خورشیدها»، «خروس» و «خاطرات ایرانی» خلق کرده ام.  این مجموعه ها حاصل فعالیت‌های هنری 10سال اخیر من هستند .

 

 

چگونه آثار برای نمایش در این نمایشگاه آنلاین انتخاب شدند؟

در آثار تصویر سازی ارائه شده در این نمایشگاه چند اثر مربوط به داستان «شه باز» و «جغدان» از کتاب مثنوی مولانا است که توسط خانم لیلی گلستان انتخابات شد.

 

 در این نمایشگاه برای نخستین بار طراحی های مدادی شما به نمایش درآمده است؟

بله؛ در این نمایشگاه طراحی های مدادی  برای اولین بار به نمایش گذاشته می شود، تکنیک های آثار این نمایشگاه شامل مداد و مرکب روی کاغذ و ترکیب مواد روی مقوا و بوم هستند، تعداد طراحی های مدادی 80 اثر بود که از این میان تعدادی را خانم گلستان برای نمایش انتخاب کردند این آثار در ابعاد 30 در 40 و 21 در 30 در روی کاغذ هستند.

 

کد خبر 1036358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha