کانون امامزاده عبدالله عنوان برتر اولین جشنواره ملی تئاتر سنگر در کشور را کسب کرد

«حبیبیان» گفت: کانون امامزاده عبد الله ملایر موفق به دریافت تندیس و دیپلم افتخار بهترین طراحی صحنه و بازیگر نقش زن اولین جشنواره ملی تئاتر سنگر شد.

«شیرین حبیبیان »در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت: جشنواره ملی تئاتر سنگر ویژه نیروهای مسلح در سه مرحله  استانی , منطقه ای و کشوری  توسط نیروهای مسلح نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر برگزار شد.

 

 مدیر کانون فرهنگی و هنری امام زاده عبد الله ملایر با بیان اینکه یکی از ممهمترین فعالیت هایش در حوزه تئاتر است افزود:   بنده با حضور در این جشنواره توانستم در هر سه مرحله با اجرای نمایش صحنه ای گره آخر به قلم بهنام میرزایی رتبه برتر را کسب کنم.

 

 وی افزود: در بخش استانی و منطقه ای در بین  پنج استان کشور با کسب بهترین کارگردانی و دیپلم افتخار به مرحله کشوری این جشنواره راه پیدا کردم  و به لطف خداوند در مرحله کشوری از سوی داوران و ناظران این جشنواره به عنوان بهترین طراح صحنه و  بازیگر نقش زن انتخاب و معرفی شدم.

حبیبیان موفقیت خود را در این کار هنری و ارزشمند مدیون خون سرور و سالار شهیدان عالم امام حسین (ع) و شهیدان والامقام دوران انقلاب , هشت سال جنگ تحمیلی و مدافعین حرم دانست و تصریح کزرد:تمام تلاش من این است تا بتوانم قطره ای در دریای بی کران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان  باشم.

 وی با بیان اینکه  نمایش گره آخر با موضوع دفاع مقدس و  آزادی اسیران جنگی که سالها از خانواده هایشان دور بودند  گفت: این نمایش نامه به  کارگردانی خودم  در اولین جشنواره ملی تئاتر سنگر ویژه نیروهای مسلح به روی صحنه رفت .

وی با اشاره به فعالیت های هنری گروه ماه و مها درقالب برگزای نمایش و تئاتر گفت :مهمترین نمایش  ‌گروه هنری  در این کانون برگزاری نمایش سلطان عشق به کارگردانی شیرین حبیبیان  در رسای شهدای  کربلا بوده است.

وی با بیان اینکه  طی سال های گذشته  چند  بار این نمایش  با حضور هزاران تماشاگر به روی صحنه رفت افزود:  با توجه به شیوع کرونا  امسال ماه محرم این نمایش را اجرا نکردیم .

 وی با بیان اینکه زبان نمایش یک زبان تاثیر گذار برای بیان حقایق و مشکلات اجتماعی و تبیین ارزشهای یک جامعه است گفت: تاکنون در  نمایش های مختلفی را در سطح شهرستان ملایر به اجرا گذاشته  ام که  که با استقبال بی نظیر همشهریان همراه بوده است.

مدیر کانون امامزاده عبدالله ملایر با اشاره به فعالیت های این کانون در حوزه های مختلف افزود: یکی از مهمترین فعالیتهای این کانون حوزه آسیب های اجتماعی جامعه و خانواده و مشاوره است که بیشتر آن را به زبان نمایش بیان می‌کنیم .

حبیبیان با اشاره به اینکه از زمان شیوع کرونا  از سوی کانون   فعالیت های خوبی را در فضای مجازی داشته ایم  گفت: مشاوره به خانواده‌های بی سرپرست ،مشاوره به  خانواده ها در مورد اعتیاد حضور در محله های آسیب پذیر شهر برنامه های مناسبتی  و ....از برنامه های ما در فضای مجازی بوده است.

وی  مهمترین برنامه این کانون را از زمان شیوع کرونا تا کنون توزیع بسته های معیشتی در بین خانواده های نیازمند دانست و تصریح کرد: طی چند مرحله در مناسبت های مختلف بسته های  حمایتی توسط اعضای کانون و با کمک خیران  تهیه  و   بین خانواده های شناسایی شده توزیع شود.


 وی یادآور شد: برگزاری  کلاس های بازیگری ،نمایشنامه نویسی، عکاسی تئاتر مشاوره در حوزه آسیب‌های اجتماعی ،کلاس‌های قرآن و...... در صورت رفع هر چه سریعتر بیماری کرونا  در دستور کار  این کانون  قرار دارد.

کد خبر 1036374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha