ادای احترام قالیباف به شهدای کردستان

رئیس مجلس شورای اسلامی در دومین روز سفر خود به کردستان با حضور در گلزار شهدای بهشت محمدی سنندج، به شهدای استان کردستان ادای احترام کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز و در دومین روز سفرش با حضور در گلزار شهدای بهشت محمدی سنندج، به شهدای استان کردستان ادای احترام کرد.

 

محمدباقر قالیباف همچنین در جریان دومین روز نظارت میدانی خود از استان کردستان، از پروژه کریدور شمال غرب به جنوب غرب بازدید کرد و با مهم برشمردن این پروژه بیان کرد: بخشی از این پروژه که کریدور شمال به جنوب را نیز شامل می‌شود برای رونق اقتصادی کشور اهمیت بالایی دارد و می‌تواند مسیر ترانزیتی اوراسیا را نیز تسهیل ببخشد.

 

وی با بیان اینکه در این حوزه ترانزیت ما در بخش جاده‌ای و ریلی پروژه‌های شمال به جنوب را دنبال خواهیم کرد، اضافه کرد: مسیر ترانزیتی کریدور شمال غرب به جنوب غرب در استان کردستان به یک‌هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و با بحث‌هایی که صورت گرفت مقرر شد اعتبار مدنظر برای این پروژه از طرق مختلف تامین شود و مجلس و دولت در این راستا کمک کننده باشد.

 

قالیباف گفت: بخشی از این پروژه که در استان کردستان واقع شده به دلیل کمبود اعتبار عقب مانده است و این مسیر که 380 کیلومتر آن در استان کردستان واقع شده برای رونق اقتصادی کشور و استان کردستان بسیار اهمیت دارد.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با حضور در جاده سنندج- کامیاران از قطعه هشتم پروژه آزاد راه میاندوآب - کرمانشاه بازدید کرد.

 

این پروژه دارای 9 قطعه است که قطعه 8 کریدور شمال غرب به جنوب غرب 3 سال پیش آغاز شده و حدود 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

این قطعه در مسیر سنندج به کامیاران واقع شده و یکی از مشکلات عمده آن وجود معارضین در مسیر پروژه است.

 

320 کیلومتر از این پروژه در استان کردستان واقع شده و مشکل اصلی آن براساس گفته پیمانکار پروژه نبود اعتبار است.

کد خبر 1036375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha