برنامه نوروزی تشدید گام چهارم بسیج ملی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان اجرا می شود

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: از ۱۸ اسفند ماه تا ۱۸ فروردین ماه برنامه نوروزی تشدید گام چهارم بسیج ملی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حسین صافی زاده چهارشنبه (20 اسفند) در جلسه بررسی طرح شهید سلیمانی ضمن تبریک فرارسیدن عید مبعث، گفت: در واقع ما از 18 اسفند ماه تا 18 فروردین ماه برنامه نوروزی تشدید گام چهارم بسیج ملی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی را داریم.

 

 

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: با توجه به شرایط موجود کشور و چرخش ویروس جهش یافته کرونا {ویروس انگلیسی} و خیلی از مسائل دیگر که وجود دارد، قرار شد در یک ماه پیش رو بحث طرح شهید سلیمانی تشدید شده و با اهداف متفاوت تری نسبت به قبل پیگیری شود.

 

 

وی به اهداف این طرح اشاره کرد و افزود: تمام سعی و تلاش ما بر این است که افراد در اسرع وقت شناسایی و قرنطینه شوند و درمان برای افراد صورت بگیرد تا از این طریق از انتقال ویروس جلوگیری کرده و باعث شکسته شدن چرخه انتقال شود.

 

 

دکتر صافی زاده با اشاره به اینکه اطمینان از ایزوله ماندن و در قرنطینه ماندن افراد مبتلا برای ما اهمیت دارد، ادامه داد: بعضاً بعضی از افراد مثبت هستند و حتی بیماری هم دارند اما چون خفیف است و مشکل چندانی ندارند، در محل کار هستند و در جامعه تردد می کنند که این تهدیدی برای انتقال بیماری است.

 

 

وی با اشاره به اینکه بحث گروه های هدف در این طرح هم تفاوتی با قبل ندارد، اظهار کرد: در این مدت همکاری خیلی خوبی بین حوزه های مختلف از جمله بهزیستی، کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بسیج و ... بود و بسته های معیشتی بین خانوارها توزیع شد اما چون در طرح اصلی شهید سلیمانی قرار است افراد و خانوارهایی که تحت تأثیر کرونا قرار می گیرند و از نظر معیشتی مشکل دارند و قرار نیست بیرون بیایند و یا بعضی از افراد را ما قرنطینه معکوس می کنیم، این نیازمند حمایت است و این ها قرار بود در تیم مراقبتی شناسایی و به تیم های حمایتی معرفی شوند.

 

 

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی کرمان با ابراز امیدواری بر اینکه با همکاری و هماهنگی بیشتر بتوان بحث را بهتر جلو برد، خاطر نشان کرد: ما نگران این هستیم که شرایط از دست در برود و ویروس در جامعه گردش پیدا کند که نتوانیم دیگر کاری انجام دهیم.

 

 

وی افزود: ما نمی دانیم در هفته های پیش رو چه اتفاقی خواهد افتاد اما حداقل کار این است که پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم.

کد خبر 1036384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha