سند توسعه فرهنگی استان قزوین رونمایی شد

با حضور آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین، جمالی پور استاندار قزوین و دیگر مسئولان استانی سند توسعه فرهنگی استان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «محمدحسین اسماعیلی» در جلسه شورای فرهنگ عمومی که امروز (چهارشنبه ۲۰ اسفند) در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: انقلاب اسلامی، انقلاب فرهنگی بود و با توجه به اهمیت حوزه فرهنگ در سال ۱۳۶۳شورای عالی انقلاب فرهنگی و در سال ۱۳۶۴ شورای فرهنگ عمومی شکل گرفت و در سال ۱۳۷۲ شورای فرهنگ عمومی با هدف توجه هرچه بیشتر به مسائل فرهنگی استان ها، در مراکز استان ها و شهرستان ها تشکیل شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی استان قزوین هم از سال ۱۳۷۸ فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد و تاکنون ۱۱۳ جلسه شورا برگزار شده و با رویکرد جدید مسئولان، جلسات این شورا به نظم خوبی رسیده است به طوری که در ۹ ماهه سال جاری جایگاه چهارم را در کشور کسب کرده ایم.

 

وی اضافه کرد: شورای فرهنگ عمومی در استان چند مصوبه شاخص داشت از جمله تدوین سند توسعه فرهنگی استان که در ۲ فاز مستقل تعریف شد که امروز از این سند رونمایی می شود؛ بحث اندازه گیری سرمایه های اجتماعی استان و اجرایی کردن بیانیه گام دوم انقلاب از دیگر مواردی بود که در شورای فرهنگ عمومی مصوب شد.

 

اسماعیلی عنوان کرد: تقویت و توسعه کانون های مساجد از دیگر مصوبات بود که در حال انجام است و تشکیل کارگروه های تخصصی هم از دیگر مصوبات شورای فرهنگ عمومی بود که هشت کارگروه تخصصی تشکیل شده است.

 

وی اعلام کرد: تشکیل شوراهای فرهنگ عمومی در شهرستان ها و شهرهای تابعه استان بحث دیگری بود که به طور تقریبی در همه شهرستان ها این شورا تشکیل شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در خصوص سند توسعه فرهنگی استان گفت: سعی شده در این کار نگاه جامعی در بخش سخت افزاری و نرم افزاری وجود داشته باشد و بر اساس اسناد بالادستی سند جامعی برای توسعه فرهنگی استان داشته باشیم.  

 

وی در پایان با تقدیر از اقدامات ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین یادآور شد: ۴۰ کانون فرهنگی هنری در استان تأسیس شده و یکی از اقدامات خوبی که در کانون ها صورت گرفته طرح ملی ایران قوی است.

 

گفتنی است در این نشست سند توسعه فرهنگی استان قزوین رونمایی شد و همچنین در این جلسه مصوب شد اطلس قرآنی استان قزوین با همکاری جهاد دانشگاهی اجرایی شود.

 

کد خبر 1036406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha