وفای به عهد و پیمان از عناصر مهم سیره نبوی است

حیدری گفت:یکی از عناصر بسیار مهم در سیره و اخلاق نبوی، «وفای به عهد و پیمان» در حوزه فردی و اجتماعی بوده است لذا بر اساس آموزه‌های دینی، وفای به عهد و پیمان معادل دین ‌داری تلقی شده و بسیاری از مشکلات اجتماعی ما نیز ناشی از عدم توجه به همین اصل است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمدرضا حیدری» امروز(۲۰ اسفند) در آیین بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح ابوطالب ضمن تبریک فرارسیدن مبعث رسول مکرم اسلام(ص)، اظهارکرد: یکی از عناصر بسیار مهم در سیره و اخلاق نبوی، «وفای به عهد و پیمان» در حوزه فردی و اجتماعی بوده است لذا براساس آموزه‌های دینی ما، وفای به عهد و پیمان معادل دین ‌داری تلقی شده و بسیاری از مشکلات اجتماعی ما نیز ناشی از عدم توجه به همین اصل اساسی است.

 

رئیس شورای شهر مشهد گفت: شورای پنجم شهر مشهد هم با تکیه بر همین مهم، به عنوان منتخبین مردم، از همان ابتدا با شهروندان مشهدی عهد کرد که در حد وسع و بضاعت و توان خود، مدافع حقوق مردم باشد و به تعهدات خود نسبت به ایشان عمل کند و بسیار خرسندیم که امروز با حمایت‌های شورای شهر و تلاش بی‌وقفه شهرداری مشهد اعم از شهردار، معاونت عمران، حمل‌ونقل و ترافیک و سازمان عمران شهرداری، یکی دیگر از عهدهایی که با مردم بستیم، تحقق یافته است.

 

وی احداث تقاطع غیرهمسطح نخودک (ابوطالب) را یکی از خواسته‌های به حق ساکنان این محدوده دانست که در جلسه کمیته نظارتی و همچنین نشست با اعضای شورای شهر در مسجد محله مطرح کردند و گفت: ساکنان محدوده چراغچی ۱۳ و دیگر خیابان‌های اطراف، بیش از ۱۵ سال در بدترین شرایط و بدون بهره‌مندی از زیرساخت‌های شهری زندگی کردند؛ لذا این خواست مردمی جزء محورهای اساسی فعالیت مدیریت شهری قرار گرفت و امروز شاهد عزم شورای شهر و تلاش مجدانه شهرداری هستیم.

 

حیدری با بیان اینکه شورای شهر و شهرداری در این دوره خود را نسبت به اجرای دو پروژه در محدوده بلوار ابوطالب، یکی پل قوسی و دیگری تقاطع غیرهمسطح متعهد کرد، افزود: با بهره برداری از دوربرگردان ابوطالب، ترافیک سنگین منتهی به میدان سپاد به حداقل ممکن رسید؛ پروژه منحصر به ‌فردی که با ابتکار سازمان عمران شهرداری مشهد به ثمر نشست.

 

رئیس شورای شهر مشهد تحصیل حریم برای اجرای تقاطع غیرهمسطح نخودک (ابوطالب) را یکی از مشکلات سرراه اجرای پروژه دانست و تصریح کرد: به منظور تحقق این مهم و تحصیل اراضی، شهردار مشهد شخصا ورود کرد و با حضور در منازل شهروندان، مستقیم با آنها گفتگو کرد؛ از ابزارهای قانونی برای تخریب منازل مردم استفاده نکردیم و رضایت مردمی را پیوسته مدنظر قرار دادیم؛ اصل اساسی و مهم مدنظر مدیریت شهری برخاسته از شورای پنجم، یعنی برقراری ارتباط و پیوند با مردم.

 

وی با بیان اینکه در حوزه مناطق کم‌برخوردار صرف مشکلات مدنظر نیست، گفت: ساخت چنین تقاطعی گره‌های ترافیکی را برطرف می‌کند ولی فراتر از بحث‌های ترافیکی و حمل‌ونقل، ارزش افزوده‌ای است که بواسطه تعریف چنین پروژه‌هایی برای املاک مردم ایجاد شده است و این ارزش اقتصادی با کمک‌های اعانه‌ای قابل قیاس نیست.

 

حیدری همچنین اظهارکرد: بسیار خرسندیم که با بهره‌برداری از پل قوسی ابوطالب و همچنین تقاطع غیرهمسطح نخودک تحول جدی در منطقه ایجاد شده است؛ از شرکت سپاد هم بابت نقش‌آفرینی در پیشبرد این پروژه‌ها تشکر می‌کنیم و امیدواریم بخشی از عایدات ناشی از ارزش افزوده ایجاد شده برای اراضی تحت مالکیت خود را در همین محدوده هزینه کند.

 

رئیس شورای شهر مشهد گفت: تحولی که در ارزش اقتصاد زمین با اقدامات شهرداری، برای مالکان این محدوده اتفاق افتاده، گوارای وجودشان باشد چراکه سال‌ها با کمترین امکانات در این نواحی زندگی کرده‌اند؛ این سیاست و رویکرد در سایر مناطق کم‌برخوردار نیز برای توانمندسازی اقتصادی ساکنان ضروری است.

کد خبر 1036474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha