تشکیل ۲۸۸ پرونده تخلف در طرح نظارتی نوروز خراسان جنوبی/خریدهای مردم غیرمتعارف است

تهوری با بیان اینکه خراسان جنوبی یکی از بهترین استان ها در تأمین و عرضه کالا است و کمبودی وجود ندارد، گفت: اما خریدهای مردم غیرمتعارف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علی تهوری» امروز (۲۰ اسفند) در کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز خراسان‌ جنوبی اظهار کرد: همه ساله در ایام پایانی سال تقاضا مردم برای اقلام اساسی افزایش می‌یابد و امسال به دلیل نوسان نرخ ارز تب و هیجان خرید بیشتر شده است.

 

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در خصوص وضعیت تأمین و توزیع مرغ و تخم مرغ در سطح استان، گفت: در این زمینه وضعیت خراسان جنوبی نسبت به استان‌های همجوار مطلوب است و این کالاها با همراهی تولیدکنندگان و دستگاه هیا نظارتی همچنان با قیمت مصوب در بازار عرضه می‌شود.

 

اختصاص سهمیه روغن و شکر به خراسان جنوبی

تهوری با اشاره به اینکه سهمیه خوبی برای روغن نباتی گرفته ایم و در حال جذب است، افزود: همچنین برای کمک به تنظیم بازار سهمیه خوبی در زمینه شکر گرفته‌ایم که به زودی اعلام خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی یکی از بهترین استان ها در تأمین و عرضه کالا است و کمبودی وجود ندارد، تصریح کرد: اما خریدهای مردم غیرمتعارف است.

 

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: در توزیع لاستیک وضعیت خوبی در استان داریم و چند پرونده سنگین تخلف هم در استان تشکیل شده است.

 

وی با اشاره به افزایش عرضه سیمان نسبت به سال گذشته در استان، بیان کرد: اما خریدهای مردم افزایش یافته و در حالی که پاکتی ۲۲ هزار و ۷۰۰ تومان در استان عرضه می‌شود ولی قیمت سیمان در استان های دیگر بیشتر است.

 

عطش مردم برای خرید شرایط کمبود سیمان را رقم زد

تهوری افزود: میزان عرضه ۲ واحد تولیدی سیمان در استان بسیار مناسب است ولی عطش مردم برای خرید سیمان شرایط کمبود و برهم زدن عرضه و تقاضا را رقم زده است که اگر خریدهای هیجانی نباشد مشکلی نداریم.

 

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از ذخیره سازی ۸۰۰ تن میوه شب عید در سردخانه های استان خبر داد و گفت: بعد از تایید قیمت نهایی براساس برنامه‌زمان بندی در اختیار شبکه توزیع قرار خواهد گرفت.

 

وی  در ادامه عنوان کرد: از ابتدای طرح نظارتی ویژه نوروز ۱۴۰۰ که از ۱۵ بهمن ماه ۹۹ آغاز شده تاکنون ۹ هزار و ۹۶۴ بازرسی از واحدهای صنفی گروه کالایی و خدماتی استان انجام شده است.

 

طرح نظارتی نوروز تا ۱۵ فرودین ماه ادامه دارد

تهوری بیان اینکه طرح نظارتی نوروز تا ۱۵ فرودین ماه ادامه دارد، گفت: تاکنون  ۲۸۸ پرونده تخلف به ارزش ۱۰ میلیارد و ۶۵۲ میلیون ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

 

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در راستای نظارت بر انبارها، از ابتدای امسال ۱۳ انبار متخلف شناسایی شد، افزود: پرونده‌های این انبارهای متخلف با ارزش بیش از ۲۹ میلیارد ریال در حال بررسی است و برای برخی از پرونده‌ها صدور حکم انجام شده است.

 

به گفته وی تاکنون هفت هزار و ۱۳۰ انبار در سامانه نظارت بر انبارها در استان ثبت شده است و  این سامانه پایه کار حوزه بازرسی در زمینه رصد و پایش کالا و موجودی کالا تحت نظارت است و در کنار آن به صورت میدانی هم نظارت‌ها ادامه دارد.

کد خبر 1036479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha