۵۵ میلیارد تومان اعتبار برای مانه و سملقان مصوب شد

استاندار خراسان شمالی گفت: از محل اعتبارات استانی و توازن ملی ۵۵ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های شهرستان مانه و سملقان مصوبه داشته ایم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ "محمد علی شجاعی" روز چهارشنبه در سفر شهرستانی به مانه و سملقان در محل مسجد روستای کشانک اظهارداشت: این مصوبات در حوزه های راه، حمل و نقل، آب شرب، جهاد کشاورزی و.. بوده است.

 

 

استاندار خراسان شمالی بیان کرد: یکی از ضعف های ما نبود زیرساختها بوده که در این سفر 24 میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت به سرمایه گذاران خصوصی داشته ایم.

 

 

وی در خصوص ثبت نام داوطلبان انتخابات شورای شهر و روستا گفت: از مردم می خواهیم در انتخابات همچون گذشته شرکت کنند چرا که حضور مردم سند افتخار برای این استان است.

 

 

شجاعی بیان کرد: بعد از چند دهه شوراها به شکل بندی خود رسیده اند و باعث خدمات رسانی خوب به روستاها شده اند و از افراد توانمند می خواهیم که برای شوراها وارد عرصه شوند.

 

 

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی هم گفت: بزرگترین شهرستان تولیدکننده گندم در خراسان شمالی، مرکز اصلاح بذر ندارد.

 

 

"محمد وحیدی" با اشاره به اینکه شهرستان مانه و سملقان ظرفیت بالایی در تولید محصولات کشاورزی دارد، اظهارکرد: این شهرستان هر ساله از بزرگترین تولید کننده گندم در این استان بوده است.

 

 

وی افزود: از سوی دیگر باتوجه به افزایش قیمت سم، کود و بذر می طلبد که بانک ها نسبت به اعطای تسهیلات‌ به این تولیدکنندگان توجه ویژه داشته باشند تا امر تولید نخوابد.

 

 

وحیدی در ادامه با بیان اینکه کشاورزان در بخش باغی و زراعی طی امسال در دو مرحله دچار خسارت های شدید شدند، ادامه داد: اما کشاورزان متاسفانه هنوز نتوانسته اند غرامت خسارت های وارده را دریافت کنند و علاوه بر آن با مدیریت بحران وزرات کشور نیز صحبت شده اما هنوز نتیجه ای حاصل نشده است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه شهرستان مانه و سملقان، برخوردار از منابع آبی است اما این شهرستان از لحاظ بهره مندی آب شرب روستایی دچار عقب ماندگی است و این مشکل به علت عدم توزیع مناسب است.

 

 

وحیدی همچنین با اشاره به اینکه باید به ظرفیت هایی که می توان برای حوزه جوانان در این شهرستان ایجاد کرد توجه شود، گفت: پرورش اسب ترکمن یکی از ظرفیت های بزرگ در این منطقه است و می توان نسبت به ایجاد پیست سوارکاری و حمایت برای ایجاد مراکز پرورش اسب ترکمن اقدام کرد.

 

 

دیگر نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس با اشاره به ثبت نام داوطلبان شورای شهر و روستا گفت: افراد توانمند وارد عرصه شوند تا بتوانند برای مردم شهر و روستا کاری انجام بدهند.

 

 

"محمد پاکمهر" گفت: یکی از مهمترین عواملی که موجب شد تا شهرستان بجنورد از تشنگی نجات پیدا کند، سد شیرین دره بوده است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: تشنگی بخش مانه و سملقان زیاد است و سد دربند می تواند این مشکل را از لحاظ اقتصادی، کشاورزی در بخش های مختلف برطرف کند.

 

 

پاکمهر با اشاره به اینکه شهرستان مانه و سملقان دارای منابع آبی خوبی است، ادامه داد: بنابراین مهمترین راهکار برای حل مشکل این شهرستان از تشنگی، ساخت سد دربند است.

 

 

 

کد خبر 1036489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha