کشف بیش از ۵٢٨ میلیارد تومان کالای قاچاق در استان فارس

سردار حبیبی گفت: با فعالیت پلیس امنیت اقتصادی استان فارس بالغ بر ۵٢٨ میلیارد تومان کالای قاچاق در استان فارس کشف شده است.

به گزارش  خبرگزاری شبستان از شیراز، سردار «رهام بخش حبیبی»، امروز چهارشنبه (20 اسفند) در جمع خبرنگاران گفت: طی سال ٩٩ بالغ بر ۵٢ تن مواد مخدر کشف شده است و میزان تصادفات در استان فارس ٢٧ درصد کاهش داشته است که سهم کاهش مصدومان بیش از ١۵ درصد است.

فرمانده انتظامی فارس ادامه داد: با فعالیت پلیس امنیت اقتصادی استان فارس بالغ بر ۵٢٨ میلیارد تومان کالای قاچاق در استان فارس کشف شده است و در راستای کاهش آمار جرایم و آگاهی افزایی مردم نیز ملاقات‌های چهره به چهره در دستور کار پلیس استان قرار گرفت.

وی تاکید کرد: مرکز مشاوره پلیس استان فارس بالغ بر ٣٠ هزار پرونده را مورد بررسی قرار دادند و ٧۵ درصد از این پرونده‌ها نیز منجر به مصالحه شد این در حالی است که یک میلیون و ٣٠٠ هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیس انجام شده که بالغ بر ۴٠ درصد از این تماس‌ها منجر به عملیات شده است.

حبیبی اعلام کرد: ١٣٠ باند سارق و سابقه دار حرفه‌ای که قالب آنها سارقان در حرکت هستند توسط نیروهای انتظامی استان شناسایی و متلاشی شده‌اند و طی یک ماه اخیر نیز با ۶ باند سارق برخورد شده واین افراد به ١۶۵ فقره دزدی اقرار کرده‌اند.

فرمانده انتظامی فارس ادامه داد: با توجه به آگاهی مردم در حوزه‌های مختلف میزان مراجعات مردم به پلیس فتا کاهش یافته و اگر گروهی در فضای مجازی اقدام به تخلف کنند در کوتاهترین زمان با آنان برخورد خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به ایام پایان سال افراد باید مراقبت‌های بیشتری در فعالیت‌های اجتماعی داشته و اجازه ندهند در چهارشنبه آخر سال شاهد رفتارهای خطرآفرینی در جامعه باشیم از این رو با ایجاد پویش زمینه در خانه ماندن را فراهم کنیم.

حبیبی تاکید کرد: در کشفیات اخیر بالغ بر ۵٠٠ کیلوگرم مواد منفجره در استان فارس شناسایی و کشف شده است و در این بازرسی‌ها بالغ بر ٧ نفر توزیع کننده و تولید کننده ارشد در استان نیز دستگیر شده‌اند مرکز فرویت پلیس در فضای مجازی نیز تشکیل شده است و تنها با تماس با مرکز ٠٩۶٣٨٠ می‌توانند مشکلات خود را بیان و پیگیری کنند.

وی با تشکر از رسانه ها در اطلاع رسانی گفت: رسانه‌های استان در فارس توانسته‌اند نقش موثری در افزایش آگاهی مردم و تامین امنیت جامعه داشته‌ باشند.

کد خبر 1036496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha