مردم با پرداخت عوارض به شهرداری به توسعه شهری کمک می کنند

عیسائیان، گفت: شهرداری از مردم انتظار دارند که در بحث مشارکت‌های مردمی همکاری بیشتری داشته باشندزیرا با پرداخت به موقع عوارض شهرداری بع توسعه شهری کمک می کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، خسرو عیساییان معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه امروز چهارشنبه(۲۰اسفند) در نشست خبری که برگزارشد، گفت: شهر کرمانشاه در مسیر کلانشهر شدن است و باید دوره گذار را بگذراند تا به کلانشهری با امکانات کامل تبدیل شود. 

 

وی با اشاره به مردم نهاد بودن سازمان شهرداری خاطر نشان کرد: شهرداری زمانی می تواند موفق باشد که مشارکت بالای مردمی داشته باشد ،چرا که یک نهاد عمومی غیر دولتی است و از محل مشارکت‌های مردم به آنها خدمات بی‌واسطه ارائه می دهد، در نتیجه این امر نواحی حاشیه نشین از توسعه کمتر برخوردار می باشند .همین موضوع در بحث بافت توسعه شهر توسط خود شهروندان نیز نقش آفرین است. 

 

عیساییان با موفق دانستن شهر کرمانشاه در مبحث بازیافت اظهار کرد: در هر جای ایران کرمانشاه پرچمدار بحث بازیافت می باشد چرا که جزو اولین شهرهایی است که با همکاری یکی از شهروندان کرمانشاهی دانش آموخته دانشگاه های خارج از کشور، در مسائل زیست محیطی و بازیافت ورود کرده است. 


وی با بیان اینکه ،یکی از دلایل عدم توسعه شهر، عدم مشارکت مردم در پرداخت عوارض است افزود:جمع‌آوری پسماند برای سازمان شهرداری ها هزینه دارد، در طول روز حوالی ۶۰۰ تن زباله را این سازمان جمع‌آوری می‌کند ، که این آمار در ایام عید با افزایش ۳۰ درصدی مواجه است. مردم این را در نظر داشته باشند که عوارض دریافتی توسط شهرداری ، در نهایت از ۶۰ درصد آن صرف عمران شهری و ۴۰ درصد صرف امورات جاری شهرداری می شود ،بنابراین شهرداری از مردم انتظار دارند که در بحث مشارکت‌های مردمی همکاری بیشتری داشته باشند.

 

عیساییان با بیان اینکه  پنجشنبه و جمعه پایان سال درب آرامستان ها بسته است، اظهار کرد: ستاد ما تابع تصمیمات ستاد مقابله با کرونا است، بنابراین پنجشنبه و جمعه پایان سال درب آرامستان ها بسته است و این امر صرفاً جهت رفاه حال شهروندان و جلوگیری از شیوع مجدد کرونا در شهر کرمانشاه انجام می شود.


معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه با اشاره به  اقدامات سازمان آتش نشانی  تصریح کرد: با توجه به آمار ها، استان کرمانشاه جزو استان‌های برتر در انجام پروژه ها و اطفای حریق است، در بحث تجهیزات آتش نشانی سعی کرده‌ایم به سمت کلانشهر شدن پیش برویم  .شهرداری کرمانشاه اقلامی برای مقابله با سیل با هزینه یک و نیم میلیارد تومان تهیه کرده است. 

 

وی با اشاره به اقدامات شهرداری در بحث پیشگیری از وقوع جرائم  ابراز کزد:در دو بعد پلیس ساختمان و سد معبر شهرداری تکلیف دارد، در بحث سد معبر از آنجایی که مردم از لحاظ معیشت در فشار هستند . در موضوع مقابله با دستفروش ها شهرداری  با جدیت کمتری برخورد می کند و در عوض با سازمان مشاغل شهری برنامه ریزی هایی انجام داده ایم تا در روزهای پایانی سال مکان مناسبی برای این دستفروشان در نظر گرفته شود تا باعث سدمعبر و سلب آسایش مردم نشود. 

 

وی بابیان اینکه در بحث پلیس ساختمان تاکنون ۲۸۰۰ مورد پیگیری از ساخت و ساز غیر مجاز صورت گرفته است ، افزود: در دوره های مختلف خدمات شهرداری کرمانشاه بی سابقه است ،در شهرک های برخوردار به صورت روزانه در حال برخورد هستیم و مردم می‌توانند در هر ساعت از شبانه روز با شماره ۱۳۷ تماس بگیرند و سازهای غیر مجاز را گزارش بدهند . 

 

عیساییان خاطر نشان کرد: در حوزه خدمات شهری ۸ شرکت خدماتی در مناطق هشتگانه مسئولیت رفت و روب و جمع آوری زباله را بر عهده دارند، همچنین ۸ شرکت در فضای سبز با شهرداری همکاری می‌کنند . هم چنین در حال به روز آوری ماشین آلات جمع آوری زباله هستیم تا بتوانیم تمام محله های شهر را برای جمع آوری زباله سر ساعتی معین پوشش بدهیم. 

 

 استان کرمانشاه در بحث توسعه گردشگری گام های ویژه برداشته است

 

در ادامه این نشست احسان احمدی نصر، رئیس کمیسیون زیبا سازی شهرداری ، با اشاره به برنامه‌های این سازمان در ایام نوروز گفت: کرمانشاه طی ده سال گذشته با کسب عناوین مختلف در حال رقابت با خیلی از شهرها بوده و از آن جا که به عنوان دروازه کربلا در غرب ایران قرار دارد، برنامه های خود را با دو هدف توریست و محیط زیست را دنبال می کند. 


وی افزود : امسال و سال گذشته به علت کرونا محدودیت‌هایی در انجام برنامه ها و خدمات حوزه شهری داشتیم، تاکنون در دو ماه گذشته بیش از ۱۰ جلسه کارشناسی و ۶ جلسه مدیریتی برای ارائه خدمات به شهروندان برگزار و در بحث میهمانان نوروزی مثل قبل برنامه‌هایی داریم اما سعی داشتیم که در محل تجمعات ایجاد نکنیم در عوض به پیرایش شهر توجه بیشتری داشته باشیم.


احمدی نصر اظهار کرد: امسال هم مثل سال گذشته کارناوال و جشن نوروزی نخواهیم داشت اما در کنار اینها به دنبال ایجاد هفت‌سین در دو منطقه شهر بوده‌ایم در دست بررسی می باشد.  

 

وی با اشاره به رنگ امیزی معابر شهری  گفت: امسال کرمانشاه را به عنوان شهر رنگ و بوم تعریف کردیم و با آذین بندی های مختلف به آن پرداختیم، امسال رنگ جداول به خاطر شرایط آب و هوایی شرایط بدی نداشت  ،در عوض شهرداری کرمانشاه تصمیم گرفت که رنگ آمیزی معابر را به سمت پیاده روها و پارک ها ببرد . با رنگ آمیزی آنها معابر عمومی با استقبال مردم روبرو شدیم. 


 

رئیس کمیسیون زیبا سازی شهرداری بااشاره به نصب المان ها در اماکن عمومی  تصریح کرد:المان های مختلفی در مناطق و اماکن مختلف کرمانشاه نصب شده و یا در حال اقدام است، که مجموع آنها به ۳۰ الی ۴۰ المان می رسد، از جمله مجسمه گاو ، المان کودک دختر و پسر ،المان مدادرنگی و کودک ، نصب بالن در میدان آزادی ،پارک شیرین و میدان فردوسی، کیوسک گل در منطقه ۲ و ۳ ، اسپینر گل و چترهای رنگی و همچنین نصب سازه های چادری در بلوار نوبهار . متریالی در  سازه ها استفاده شده تا در طول زمان آسیب نبیند و ثابت بماند. 

 

وی همچنین در خصوص اقدامات حوزه فضای سبز شهرداری گفت: امسال گونه‌های اطلسی و ساناز به عنوان گونه های فصلی ، یاس هلندی و گلدان ها و باکس های گل برای پیرایش شهر استفاده شده است. 

 

احمدی نصر در پایان با اشاره به بحث نورپردازی شهرگفت: دو موضوع نورپردازی که وظیفه شهرداری میباشد و تامین روشنایی شهر که بر عهده اداره برق است و ، از سازمان اداره برق خواهش داریم در این ایام نور  شهر را تامین کند تا نورپردازی ما جلوه بیشتری داشته باشد و شهر را زیبا کند.

کد خبر 1036520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha