کودکان و نوجوانان سلیقه مطالعاتی خود را مشخص کنند/ اعتماد خانواده ها به کانون های مساجد

صالحی با اشاره به ضروت انس با کتاب و مطالعه گفت: کودکان و نوجوانان سلیقه مطالعاتی خود و علاقه خود به موضوعات کتاب را برای هدف گذاری آینده مشخص کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، در ادامه سلسله نشست های کتابخوانی اعضای باشگاه های کتابخوانی تیران و کرون، باشگاه کتابخوانی «قدم قدم تلاش تا موفقیت«  که در بخش معاونت بانوان و خانواده کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران تشکیل شده، در نشستی با رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و نویسنده کتاب های تاریخی، دیدگاه ها و اندیشه های خود را بیان کردند.

 

برنامه ریزی برای توسعه فرهنگ مطالعه و تقویت این حوزه در بین بانوان ضرورتی غیرقابل انکار که باید به آن در سطح عالی توجه شود و از سنین کودکی به این موضوع مهم پرداخته شود.

*شناخت سلیقه مطالعاتی برای هدف گذاری آینده

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون در این نشست با اشاره به اینکه تفاوت سلیقه افراد در حوزه کتاب نیز وجود دارد، افزود: هر فردی باید این علاقه مندی خود را به خوبی بشناسد و بر اساس آن سیر مطالعاتی مشخص کند.

 

»اقبال صالحی» افزود: کودکان و نوجوانان سلیقه مطالعاتی خود و علاقه خود به موضوعات کتاب را برای هدف گذاری آینده مشخص کنند تا به واسطه این شناخت در مسیر تحصیل و زندگی آینده نیز موفقیت هایی بدست آوردند.

 

وی با بیان اینکه دامنه رشته ای موسیقی و دیگر عرصه های هنری گسترده است، خاطرنشان کرد: در این تنوع رشته هر فردی بر حسب علاقه و توانایی خود یک رشته هنری را انتخاب می کند و این موضوع در عرصه کتابخوانی نیز اینگونه است.

 

صالحی ادامه داد: برخی کتاب تاریخی، برخی رمان، بعضی روانشناسی، برخی دینی و اعتقادی، بعضی ورزشی و مواردی از این قبیل را انتخاب می کنند و همین موضوع به آینده روشن آن ها کمک خواهد کرد تا متناسب با برنامه زندگی پیش بروند.

 

وی خلاصه نویسی، خلاصه گویی، انس با کتاب و اقداماتی از این قبیل را برای ترویج فرهنگ مطالعه و افزایش دانش علمی فردی و اجتماعی مهم بیان کرد و یادآورشد: فرهنگ مطالعه باید بیش از گذشته ترویج و توسعه پیدا کند.

 

*اعتماد خانواده ها به کانون های مساجد

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون با اشاره به اینکه این باشگاه کتابخوانی در کانون مسجد تشکیل شده، گفت: خانواده ها اعتماد خوبی به محیط و برنامه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد دارند.

 

وی ادامه داد: کودکان و نوجوانان از این فرصت برای اوقات فراغت و پیشرفت خود استفاده کنند و فرصت های طلایی برای زندگی خود بسازند.

 

صالحی با بیان اینکه کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی تیران در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری ممتاز و پیشتاز است، اذعان داشت: بسیاری از کودکان، نوجوانان و جوانان قادر به استفاده از این فرصت خواهند بود.

*فرصت برای فعالیت دخترها در کانون فراهم است

 

معاون بانوان و خانواده کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران در این نشست گفت: فرصت برای فعالیت دخترها در این مرکز فرهنگی و هنری فراهم است و با دعوت از دوستان خود زمینه های فعالیت و بهره گیری افراد جامعه را گسترش دهند.

 

«یگانه سلطانی» خاطرنشان کرد: تلاش و اهتمام بیشتر برای مطالعه کتاب فرصت های اوقات فراغت افراد را غنی و فرصت های زیادی برای پیشرفت فراهم می کند.

 

*علاقه به مطالعه و نویسندگی در بین اعضا باشگاه کتابخوانی

 

تسهیل گر باشگاه کتابخوانی «قدم قدم تلاش تا موفقیت«  گفت: امسال دومین باشگاه کتابخوانی در شهرستان تشکیل شده که افراد زیادی را تحت پوشش خود قرار داده است.

 

«مبینا دادخواه» گفت: علاقه به مطالعه و نویسندگی در بین اعضا باشگاه کتابخوانی وجود دارد که با خواندن و خلاصه نویسی و معرفی کتاب فرصت های جذابی ایجاد شده و برخی از نوجوانان به سمت نویسندگی هدایت شده اند.

کد خبر 1036523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha