درخشش دو روستای خراسان شمالی در هفتمین جشنواره ملی روستاهای دوستدار کتاب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از برگزیده شدن دو روستای این استان در هفتمین دوره جشنواره ملی روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران خبر داد.

«حسین فرخنده» به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: دبیرخانه استانی این جشنواره 155طرح و اثر از 33 روستای خراسان شمالی را به دبیرخانه هفتمین جشنواره ملی روستاها و عشایر دوستدار ارسال کرد که دو روستای ارکان و دشت در این جشنواره حائز رتبه شدند.

 

 


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به انتخاب 10 روستا به عنوان روستاهای برگزیده در این دوره از جشنواره اظهار کرد: روستای دشت از توابع شهرستان گرمه با فعالیت «ندا علی نیا» مسئول طرح توانست جزو 10روستای برگزیده معرفی شود.

 


وی همچنین با بیان اینکه در هفتمین جشنواره ملی روستاها و عشایر دوستدار کتاب یک روستا به عنوان برگزیده بخش استمرار اعلام و تقدیر شد، افزود: روستای ارکان شهرستان بجنورد هم با فعالیت «جلیل امانی» در این بخش تجلیل شد.

 


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان کرد: در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب امسال به هر یک از روستاها و آبادی های عشایری تا سقف 500 میلیون ریال هدیه نقدی اهداء شد.

 


فرخنده یادآور شد: خراسان شمالی در پنج دوره متوالی جشنواره ملی روستاها و عشایر دوستدار کتاب در سال های گذشته موفق به کسب رتبه های برتر شده است.

 


اختتامیه هفتمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران سال جاری عصر امروز چهارشنبه بیستم اسفندماه و به‌صورت مجازی با حضور وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. 

 


لازم به یادآوری است؛ با اعلام فراخوان ارسال آثار روستاهای متقاضی شرکت در این جشنواره، دو هزار و 50 روستا و منطقه عشایری از سراسر کشور آثار و مستندات خود را به دبیرخانه مرکزی ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کردند و  هیأت داوران این جشنواره در مرحله اول، 113 روستا و منطقه عشایری را برای داوری در مرحله دوم انتخاب کردند و در مرحله نهایی 55 روستا و منطقه عشایری از 20 استان با هم رقابت کردند.

 

 

 

کد خبر 1036538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha