اجازه ندهید خیرین مدرسه ساز از استان بروند

خسروی گفت: چنانچه خیر مدرسه سازی به استان آمد، مسئولان با هم اندیشی و اجماع، فوری زمینی برای ساخت مدرسه برای او آماده کنید و نگذارید برود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسین خسروی اسفزار» عصر امروز(20 اسفند) در مراسم بازدید از چند مدرسه در حال ساخت نوسازی مدارس خراسان جنوبی در مهرشهر بیرجند ضمن قدردانی از تلاش مجموعه‌های مختلف برای ساخت مدارس جدید در شهر بیرجند، گفت: همان طور که در سال های اخیر جوانان غیرتمند ایران در عرصه های هسته ای، نظامی و پزشکی «ما می‌توانیم» را معنی کردند، امروز شاهدیم که فرزندان عرصه عمران کشور هم توانمندی و «ما می‌توانیم» خود در ساخت بنا با نمادهای ایرانی و اسلامی را معنی کردند.

 

وی با اشاره به ساخت مجتمع آموزشی 40 کلاسه شهید سلیمانی در مهرشهر بیرجند و نوع معماری و ساخت آن، افزود: این نوع معماری و زیبایی در طراحی و ساخت از سوی جوانان شهرمان قابل تقدیر است.

 

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس با اشاره به حدیثی از پیامبر(صلی الله علیه و آله) که فرمودند:« هر کس مسجدی را بنا کند، خداوند در بهشت خانه ای را برای او خواهد ساخت.» اظهارداشت: مقدمه ورود به مسجد و بهشت در همین محیط آموزشی است.

 

خسروی با تاکید بر اینکه باید در مدارس علاوه بر تعلیم، بر روی حوزه پرورشی هم توجه شود، گفت: مسئولان آموزش و پرورش بیرجند سعی کنند در این مدرسه چند کلاس مراقبت از بیت المال را برای بچه ها برگزار کنند که در حفظ بیت المال کوشا باشند.

 

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش امروز خیلی با مسما نیست، افزود: در حال حاضر پرورش در مدارس به گرد آموزش هم نمی رسد، دل انسان از این غصه می گیرد، نباید فعالیت های پرورشی کمتر از آموزشی باشد.

 

نماینده مردم بیرجند در مجلس با اشاره به عدم رعایت عدالت در توزیع امکانات بهداشتی و درمانی در مناطق مختلف شهر بیرجند، اظهارداشت: مایه افتخار است که مجتمع شکیل و زیبا این بار در شمال شهر بیرجند راه اندازی می شود.

 

خسروی با اشاره به نقش بی بدیل مستضعفان در پیروزی انقلاب و حمایت از آن، گفت: چرا نباید به همان اندازه که مستضعفان برای انقلاب زحمت کشیدند به آنها خدمت کرد؟

 

وی با بیان اینکه کمبود 700 کلاس درس در بیرجند چنانچه برای آن چاره ای صورت نگیرد، می تواند مشکل ساز شود، گفت: چنانچه خیر مدرسه سازی به استان آمد، مسئولان با هم اندیشی و اجماع، باید فوری زمینی برای ساخت مدرسه برای او آماده کنند و نگذارند برود.

 

لازم به ذکر است در این مراسم «محمدحسین  یکه خانی»مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرحند از عدم همکاری برخی نهادهای استانی برای در اختیار گذاشتن زمین مورد نیاز برای ساخت مدرسه به خیریه گلایه کرده بود.

 

 

کد خبر 1036561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha