​۳ روستای برجسته قرآنی گلستان معرفی می شود

کشمیری از برگزاری طرح روستای قرآنی در گلستان خبر داد و گفت: سه روستای برجسته قرآنی معرفی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عادله کشمیری» شامگاه امروز(چهارشنبه 20 اسفند) در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی داستانک قرآن و عترت اظهار کرد: در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی علاوه بر مباحث فرهنگی و هنری معاونتی تحت عنوان قرآن و عترت وجود دارد که بخشی از مسئولیت فعالیت های قرآنی بر عهده اداره کل ارشاد نهاده شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: معجزه پیامبر مکرم اسلام(صلی الله علیه وآله وسلم) قرآن است و قرآن تنها معجزه پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم) که در دست ما است و این کتاب وصیت پیامبر مکرم اسلام بر ما است و فرمودند تا زمانی که به قرآن و عترت متوسل باشید گمراه نمی شویم.

 

کشمیری یادآور شد: قرآن کریم فرهنگ و قانون و راه و رسم زندگی را به ما یاد می دهد و اعجاز قرآن بر این است که هم زبان ادبی و هنری به شمار می رود و هم محتوای قرآن در اوج کمال است.

 

وی گفت: به دنبال این بودیم که معرفت قرآنی را در جامعه ترویج دهیم و با توجه به شرایط پیش آمده از کرونا این جشنواره را برگزار کردیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان متذکر شد: در قرآن کریم داستان های زیادی وجود دارد و در این شرایط تا زمانی که مردم کم حوصله تر شده آمد درصدد هستیم فضا را به این سمت سوق دهیم.

 

کشمیری تاکید کرد: در این جشنواره موضوعات مختلف را در نظر گرفتیم و با توجه به تاکیدات نماینده ولی فقیه در استان گلستان به موضوعاتی از جمله وحدت نیز توجه شده است.

 

 وی یادآور شد: از 27 استان آثار به این جشنواره ارسال شد و استقبال خوبی را شاهد بودیم و تلاش ما این بود که مردم جامعه از زبان هنری داستانی استفاده کنند و نکات اسلامی را بهره بگیرند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بیان کرد: فراخوان را از آبان ماه با میلاد حضرت رسول(صلی الله علیه و آله وسلم) آغاز کردیم و امیدواریم با انتشار آثار، جامعه را به این سمت و سوق بکشانیم.

 

کشمیری ابراز داشت: درصدد هستیم طرح روستای قرآنی را برگزار کنیم و به دنبال آن سه روستای برجسته قرآنی را معرفی می کنیم و از جمله دیگر طرح های ما، طرح خادمان قرآنی است.

 

وی گفت: در شورای فرهنگ عمومی استان گلستان موضوعات مختلفی را برای ترویج فرهنگ قرآنی در دست اقدام داریم که می توانیم به راه اندازی اپلیکیشن قرآنی و انجمن خیرین قرآنی اشاره کنیم و تلاش کردیم در این راستا برای ترویج معارف اسلامی گام برداریم.

 

کد خبر 1036562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha